|
کدخبر: 206597

نامه مهم تولیدکنندگان لوازم خانگی به وزیر صمت

انجمن صنایع لوازم خانگی در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت پیشنهاداتی را برای رفع موانع پیش روی صنعت لوازم خانگی ارائه کرد.

رئیس جمهور اخیرا در نامه‌ای به وزرای صمت و اقتصاد، ممنوعیت واردات لوازم خانگی کُره‌ای را خواستار شد. این اتفاق در پی نامه نگاری تولیدکنندگان لوازم خانگی با دستگاه‌های مختلف به منظور توجه دولت به تولیدکنندگان داخلی و جلوگیری از واردات کالاهای ساخته شده مشابه تولید داخل افتاد.

در این راستا اعضای انجمن صنایع لوازم خانگی اخیراً در نامه‌ای به رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت ۱۲ پیشنهاد را برای حل مشکلات صنعتگران مطرح کرده‌اند.

این پیشنهادات در دو بخش شامل بخش خرد ( با تمرکز بر مطالبات بنگاهی) در ۷ مورد و بخش کلان ( با تمرکز بر اسناد بالادستی) در ۵ مورد مطرح شده است.

رفع معضل بروکراسی حاکم بر امر واردات کالا و قطعات و لزوم ثبت نام در سامانه‌های متعدد جهت انجام واردات قطعات و مواد اولیه، ضرورت مشارکت تشکل‌های بخش خصوصی، شناسایی قوانین بازدارنده و بخشنامه‌های متناقض و مزاحم محیط کسب و کار در ستاد تسهیل و حمایت ویژه و عملی از صادرات لوازم خانگی از طریق شروع مجدد پرداخت جوایز صادراتی متناسب با میزان ارزش افزوده از جمله درخواست تولیدکنندگان لوازم خانگی از وزیر صنعت است.

همچنین ایجاد شرایط مناسب جهت تاییدیه بدهی‌های بانکی بنگاه‌های تولیدی لوازم خانگی و قطعات وابسته و نیز لزوم رفع و لغو قوانین و مقررات ناکارآمد به همراه استمرار تامین مواد اولیه خطوط تولید به خصوص مواد اولیه وارداتی از دیگر خواسته‌های فعالان صنعت لوازم خانگی از وزیر صنعت است.

رشد و توسعه اقتصادی، ارتباطات بین‌المللی، بهبود شاخص‌های اقتصادی، مشارکت تشکل‌ها و بنگاه‌ها و همچنین رفع تحریم‌ها از جمله محورهای پیشنهادات ارائه شده در بخش کلان با تمرکز بر اسناد بالادستی است.

لوازم-خانگی-نامه

منبع: فارس
  • ناشناس ارسالی در

    هر جا که منافع افراد خاص مطرح باشد افراد بی تخصص با معجزه ای یک شبه متخصص می شون د.

ارسال نظر