|
کدخبر: 205468 رویا رئیسی

گسترش نیوز گزارش می‌دهد:

صفر تا صد فیلتر صرافی کوینکس در ایران

رحیم زارع نماینده مجلس یازدم در خصوص مباحث امنیتی این صرافی هشدار داده بود و خواستار مسدودسازی شده بود.

اقتصاد صفر تا صد فیلتر صرافی کوینکس در ایران

بعد از تحریم ایرانیان از سوی صرافی بایننس خیلی از افرادی که صرافی‌های خارجی را برای سرمایه‌گذاری ترجیح می‌دانند، جذب صرافی کوینکس شدند. این روند خیلی ماندگار نشد و چند روزی که مردم برای دسترسی به این صرافی با مشکل مواجه شدند. گزارش‌ها حکایت از این دارد که دسترسی با آی پی ایران امکان‌پذیر نیست. به معنای ساده‌تر صرافی کوینکس از سوی ایران فیلتر شده است. تیم کوینکس در بیانیه‌ای اعلام کرده است، مشکل از سوی صرافی نیست و تا زمان رفع مشکل از vpn استفاده کنید. محبوبیت صرافی کوینکس به حدی است که رتبه الکسا این سایت در ایران ۸۴ هست. کوینکس تنها صرافی که جز ۱۰۰ سایت برتر در ایران قرار دارد.

درخواست یک نماینده کوینکس را فیلتر کرد؟

رحیم زارع نماینده مجلس یازدم مدعی شده است که بیش از ۶۰ درصد کاربران کوینکس ایرانی هستند. زارع در خصوص مباحث امنیتی این صرافی هشدار داده بود و خواستار مسدودسازی شده بود که به ظاهر درخواست او اجرایی شده است.

چرا مردم جذب صرافی کوینکس شدند؟

کوینکس از جمله صرافی‌هایی بود که امکان احراز هویت با پاسپورت ایرانی را به کاربران خود داده بود، همچنین زبان فارسی را به لیست زبان‌های سایت اضافه کرده بود. کوینکس تنها صرافی بین‌المللی بود که به‌ صورت رسمی میزبان کاربران ساکن ایران بود. این صرافی بیش از ۳۵۰ رمز ارز را پوشش می‌دهد. معاملات کوینکس کارمزد پایینی دارد. همچنین اپلیکیشن خیلی خوبی برای موبایلی و تبلت در ۲ نسخه‌ی اندروید و IOS دارد.

واکنش انجمن فناوران زنجیره بلوک به فیلتر صرافی کوینکس

عباس آشتیانی مدیرعامل انجمن فناوران زنجیره بلوک در خصوص فیلتر صرافی کوینکس به خبرنگار گسترش نیوز گفت: صرافی کوینکس خارجی بود، برای ثبت نام و احراز هویت مردم ایران تبلیغ می‌کرد. صرافی‌های خارجی فضای ناامنی برای کاربران ایرانی هستند. محل مناسبی برای نگه داشتن دارایی‌های دیجیتال مردم نیستند.

آشتیانی

فیلتر صرافی کوینکس را به فال نیک می‌گیریم

آشتیانی اظهار کرد: صرافی خارجی که با احراز هویت ایرانی کار می‌کند، ریسک و خطر بالایی دارد. در نتیجه فیلتر این صرافی را به فال نیک می‌گیریم. هرچه بیشتر مانع کوچ سرمایه‌های دیجیتال مردم به خارج از کسب‌وکارهای داخلی شویم، شرایط بهتر هست. این صرافی‌ها بارها دارایی دیجیتال مردم را به بهانه تحریم بلوکه کرده‌اند. باید مانع این روند شویم.

واکنش‌ها به فیلتر صرافی کوینکس

کاربران فضای مجازی واکنش‌های زیادی به فیلتر صرافی کوینکس داشتند. مهم‌ترین سؤال کاربران این هست که اتصال به vpn برایشان مشکل‌ساز نمی‌شود و احراز هویت آن‌ها آسیب نمی‌بیند که خیلی‌ها پاسخ داده‌اند، مشکلی پیش نمی‌آید. بسیاری از کاربران هم معتقدند اگر قرار از vpn استفاده کنند، دیگر کوینکس یا سایر صرافی‌ها فرقی ندارند.

نگاهی به صرافی کوینکس

یک کارآفرین به نام هایپو یانگ Haipo Yang صرافی بین‌المللی کوینکس (CoinEx) را رد سال ۲۰۱۷ تأسیس کرد. توکن اختصاصی کوینکس CET است که در سال ۲۰۲۱، رشد ۹ برابری داشت.

  • ناشناس ارسالی در

    به فال نیک بگیر چون نونت گیر صرافی‌های ایرانیه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها