|
کدخبر: 205141 رویا رئیسی

اختصاصی گسترش نیوز:

ایلان ماسک، ورشکسته‌ای که ثروتمندترین فرد دنیا شد

ایلان ماسک حسابی صدر اخبار دنیا قرارداد و ظاهراً قصد ندارد، این جایگاه را از دست بدهد. جایگاهی که با کسب عنوان ثروتمندترین فرد دنیا حسابی برای او تثبیت شد.

فناوری ایلان ماسک، ورشکسته‌ای که ثروتمندترین فرد دنیا شد

ایلان ماسک در حالی ثروتمندترین فرد دنیا شد که در ابتدای سال میلادی فقط ۲۷ میلیارد دلار ثروت داشت و در رده‌بندی افراد ثروتمند جایگاه ۵۰ را داشت. ماسک مدیرعامل خودروسازی تسلا و شرکت فضایی اسپیس ایکس به واسطه افزایش سهام تسلا، در حال حاضر بیش از ۱۸۵۹۷ میلیارد دلار ثروت دارد. ایلان ماسک ۴۹ ساله ۱۰۰ میلیارد دلار دارایی خود را همین امسال به دست آورد. در ادامه نگاهی به ۱۰ ثروتمند دنیا و میزان دارایی آنها خواهیم داشت.

جدول-ثروتمندان

ایلان ماسک چگونه تسلا را از ورشکستگی نجات داد؟

دو سال پیش بود که ایلان ماسک خبر داد تسلا به مرز ورشکستگی رسیده بود. شاید برای همه ما این سؤال پیش بیایید که چگونه ایلان ماسک تسلا را نجات داد؟ پاسخ به این سؤال ایلان ماسک داده است. او برای حل مشکلات تسلا ۲۲ ساعت در روز طی هفت روز هفته کار کرد! او این کار را دردناک و طاقت‌فرسا توصیف کرده است.

گشت و گزار ایلان ماسک در فضا

ایلان ماسک به شدت علاقه‌مند به فضا هست و برای این رؤیا در حال ساخت ارز دیجیتالی به اسم مریخ نیز بود. شرکت نیز همانند تسلا در اوج هست و دومین اعزام موفق فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی را به نام خود ثبت کرد. ماسک در فکر زندگی در فضا هست. علاقه‌مندی او به فضا منجر به شکل‌گیری استارلینک نیز شد. اینترنت ماهواره‌ای که شرایط متفاوتی برای مردم ایجاد خواهد کرد.

ورود ایلان ماسک به دنیای ارزهای دیجیتال

دنیای بلاک چین و رمز ارزها برای ایلان ماسک جذاب هست و شوخی‌های او خیلی وقت‌ها منجر به پامپ رمزارزها شده است. پدرخوانده دوج کوین اگر چه علاقه اندکی به بیت کوین نیز دارد اما همیشه پشت دوج کوین درآمده است و بیبی دوج کوین را نیز خلق کرده است. او معتقد است که رمزارزها مسیح منجی بشریت خواهند بود. همچنین او معتقد است که پول فیات سهم ناچیزی در آینده اقتصاد جهان خواهد داشت.

نگاهی به زندگی شخصی ایلان ماسک

ایلان ماسک ۴۹ ساله در سن ۲۸ سالگی با فروش استارتاپ کوچک Zip۲ به شرکت کامپک (Compaq) به دنیای میلیونرها وارد شد. اگر نگاهی تاریخی به زندگی او داشته باشیم، در سال ۱۹۹۹ شرکت X.com را تاسیس کرد؛ سال ۲۰۰۲ Space X را راه‌اندازی کرد؛ سال ۲۰۰۳ هم مدیرعامل تسلا شد. سال ۲۰۱۲ اولین فضاپیمای تجاری را به ایستگاه بین‌الملی فضایی فرستاد. او به تازگی اعلام کرده است که به سندرم آسپرگر مبتلاست. سندرمی که نوعی اختلال در رشد عصبی است و فرد مبتلا دچار مشکلات در ایجاد روابط اجتماعی و ارتباط بین افراد و یا ارتباط بدون کلام می‌شود.

زندگی شخصی ایلان ماسک چند نکته باورنکردنی دارد. در خصوص این نکات باید گفت؛ ایلان ماسک در کودکی مورد اذیت و آزار قرار گرفته است، در ۱۲ سالگی یک بازی ویدیویی ساخت، دانشگاه را رها کرد، پدر ۵ فرزند هست، شکست‌های زیادی را تجربه کرده است. از نظر او هوش مصنوعی بزرگ‌ترین تهدید بشریت است، در روز بیش از ۹۶ اونس نوشابه رژیمی و قهوه می‌خورد.

تکنولوژی تنها هدف ایلان ماسک نیست

از این نابغه ۵۰ ساله توقع نداشته باشید، تنها در حوزه فناوری بماند. او بعد از تولید اسلحه‌های شعله افکن، ساخت یک اژدهای سایبورگ و پروژه‌هایی کمدی به دنبال تاسیس کارخانه شکلات‌سازی نیز بود. او به طرفداران خود کتاب‌ها زندگی‌نامه اینشتین (نوشته آیزاکسون)، کتاب صفر تا یک (نوشته پیتر ثیل)‌ و کتاب هوش برتر نوشته‌ی نیک بوستروم را معرفی می‌کند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها