|
کدخبر: 200061

حباب قیمتی دلار منفی شد

قیمت دلار آمریکا عصر روز گذشته روی 27 هزار و 830 تومان قرار داشت. این رقم دیروز مرز حساس 27 هزار و 800 تومان را از دست نداد، اما امروز تحت تاثیر برخی تحولات دیپلماتیک از جمله سفر رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی به ایران قدری کاهش یافت و زیر مرز حساس قرار گرفت. قیمت دلار در شروع معاملات امروز 7 هزار و 560 تومان بود. قیمت دلار در طول معاملات نیز افت کرد و در نهایت روی 27 هزار و 500 تومان قرار گرفت.

قیمت درهم امارات عصر روز گذشته روی 7 هزار و 590 تومان قرار داشت. قیمت درهم در شروع معاملات امروز تحت تاثیر افت قیمت دلار قدری کاهش یافت و روی 7 هزار و 560 تومان قرار گرفت. قیمت درهم در ادامه باز هم افت کرد و در نهایت روی 7 هزار 535 تومان قرار گرفت. با ضرب کردن این عدد در نرخ تبدیل درهم (3.673) عدد 27 هزار و 676 تومان به دست می‌آید. بر این اساس حباب قیمتی دلار بازار داخل با مقیاس درهم در پایان معاملات امروز منفی بود و قیمت دلار از این دیدگاه ظرفیت آن را داشت که قدری رشد کند.

اخبار برجامی که توجه فعالان بازار را جلب کردند کدامند؟

در شبکه‌های اطلاع‌رسانی مبادله ارز اخباری به چشم می‌خورد مبنی بر اینکه به بازرسان آژانس اجازه داده می‌شود تا نسبت به سروریس فنی تجهیزات نظارتی مشخص شده و جایگزینی کارت‌های حافظه آن‌ها که تحت مهر و موم مشترک در ایران نگهداری خواهند شد، اقدام نمایند، چگونگی و زمان انجام این اقدام نیز مورد توافق دو طرف قرار گرفت. اظهار نظرهایی مطرح می‌شود مبنی بر اینکه ایران اقدامات فنی خود را منوط به عدم تصویب قطعنامه در اجلاس اخیر کرده است. برخی اخبار منفی برجامی نیز توجه فعلان بازار را به خود جلب کرده است، از جمله این اخبار می‌توان به اظهارات وزیر خارجه اتریش مبنی بر اینکه نشانه مثبتی از طرف ایران درباره پرونده هسته‌ای نمی‌بینیم اشاره کرد.

مقاومت سکه در مقابل ورود به کانال 11 میلیونی

قیمت سکه امامی عصر روز گذشته روی 12 میلیون و 20 هزار تومان قرار داشت. قیمت سکه عصر روز گذشته در آستانه مرز 12 میلیون تومانی قرار داشت. قیمت سکه به دنبال افت قیمت دلار در شروع معاملات امروز وارد کانال 11 میلیون تومان شد، اما در آن کانال پایدار نبود. قیمت سکه حول مرز 12 میلیون تومان نوسان می‌کرد و در آخرین ساعات معاملات روی 11 میلیون و 990 هزار تومان قرار گرفت.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار در طول معاملات امروز افت کرد، مرز حساس را از دست داد و در نهایت روی 27 هزار و 500 تومان قرار گرفت. تغییرات قیمت درهم نیز منفی بود، اما مقیاس تغییرات به نحوی بود که در آخرین ساعات معاملات امروز اندازه حباب قیمت دلار با مقیاس درهم منفی به دست می‌آمد. قیمت سکه امامی در ابتدای امر تحت تاثیر کاهش قیمت دلار زیر مرز 12 میلیون تومانی قرار گرفت، اما قیمت سکه در این کانال پایدار نبود و تا آخرین ساعات معاملات حول این مرز نوسان می‌کرد.

 

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر