|
کدخبر: 199420

قیمت سکه به زمین سفت رسید

مقاومت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی به اندازه ای محکم بوده است که بازار در سال جاری توان تثبیت بالای آن را از خود نشان نداده است. به همین دلیل، بازیگران بازار انتظار دارند که بدون افزایش معنادار دلار یا اونس طلا، شکست مقاومت یاد شده دشوار باشد.

اقتصاد قیمت سکه به زمین سفت رسید

سکه امامی به تدریج توانست خود را به مقاومت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی برساند. اگر امروز فلز گران بهای داخلی بالای این مقاومت تثبیت شود، جسارت خریداران برای ورود به بازار بیشتر خواهد شد.

 چشم سکه بازان به قیمت دلار و بازار ارز است؛ آن ها تصور می کنند که اسکناس آمریکایی امروز وارد کانال ۲۸ هزار تومانی خواهد شد، به همین دلیل،‌ خود را آماده خریدهای بیشتر کرده اند. با این حال در صورتی که دلار به سوی محدوده ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان برود، سکه بازان عقب خواهند نشست و مقاومت ۱۲ میلیون و۲۰۰ هزار تومان از دست خواهد رفت.

مقاومت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی قیمت سکه به اندازه ای محکم بوده است که بازار در سال جاری توان تثبیت بالای آن را از خود نشان نداده است. به همین دلیل، بازیگران بازار انتظار دارند که بدون افزایش معنادار دلار یا اونس طلا، شکست مقاومت یاد شده دشوار باشد.

در کنار این، ارزش ذاتی قیمت سکه در روز پنج شنبه زیر محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود. این مساله موجب می شود که فلز گران بهای داخلی دشواری های خاص خود برای مرزشکنی جدید و تثبیت بالای خط مقاومتی را داشته باشد. در این میان شدت تقاضا در بازار سکه های کوچک نیز به اندازه سکه امامی نیست. این موضوع نشان می دهد که فضای بازار سکه از حالت منطقی خارج نشده است. ربع سکه حتی در هفته گذشته افت قیمت را تجربه کرد و این موضوع منجر به کاهش حباب آن شد. در شرایط هیجانی، معمولا قیمت انواع سکه با هم رشد می کند و حباب سکه های کوچک تر بیشتر از سکه های امامی اضافه می شود.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها