|
کدخبر: 199376

سقوط بازار ارزهای دیجیتال کاذب هست؟

واحد تحقیقاتی ارزهای دیجیتال شرکت خدمات مالی و بانکداری استاندارد چارترد (Standard Chartered) در گزارش جدید خود پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین (BTC) تا اواخر سال ۲۰۲۱ یا اوایل سال ۲۰۲۲ میلادی به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید و همزمان با آن، اتریوم (ETH) نیز رشد قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد.

اقتصاد سقوط بازار ارزهای دیجیتال کاذب هست؟

این تیم تحقیقاتی معتقد است که اتریوم از لحاظ ساختاری ۲۶ هزار دلار تا ۳۵ هزار دلار ارزش دارد – ۱۰ برابر قیمت فعلی آن – اما برای تحقق این امر، قیمت بیت کوین باید به ۱۷۵ هزار دلار برسد.

در این گزارش، کارشناسان بانک استاندارد چارترد ضمن اشاره به کاربردهای گسترده اتریوم در مقایسه با بیت کوین، پیش‌بینی می‌کنند که ارزش بازار اتریوم در نهایت از بیت کوین پیشی خواهد گرفت. به گفته آنها، در حالی که بیت کوین به «طلای دیجیتال» معروف است، اتریوم به دلیل پشتیبانی از قراردادهای هوشمند، امور مالی غیرمتمرکز (دیفای)، توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT)، استیبل کوین‌ها و موارد دیگر، شناخته می‌شود.

علاوه بر این، با اشاره به افزایش قابلیت‌ها، مقیاس‌پذیری و فاصله گرفتن از الگوریتم اجماع اثبات کار پس از اجرای شبکه اتریوم ۲.۰، استاندارد چارترد عملکرد اتریوم در میان مدت را بهتر از بیت کوین ارزیابی می‌کند.

از سوی دیگر، نیک اسپانوس (Nick Spanos)، بنیانگذار بیت‌ کوین سنتر نیویورک ‌سیتی (Bitcoin Center NYC)، اولین صرافی فیزیکی بیت کوین در جهان و هم‌‌بنیانگذار پروتکل زپ (Zap Procotol)، سقوط ناگهانی بازار کریپتو در روز سه‌شنبه را یک «افت کاذب» توصیف کرده است.

اسپانوس نیز از ایده بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری تا پایان سال جاری میلادی حمایت کرد و افزود اتریوم نیز تا آن زمان به دنبال دستیابی به ۱۰ هزار دلار خواهد بود.

در زمان انتشار این خبر، بیت کوین در محدوده قیمتی ۴۶،۶۴۰ دلار معامله می‌شود.

همان‌طور که پیش‌تر گزارش شد، روز سه‌شنبه ۷ سپتامبر و همزمان با اجرایی شدن قانون پذیرش بیت کوین در کشور السالوادور، قیمت ارز دیجیتال برتر جهان در یک اتفاق کاملاً غیرمنتظره به زیر ۴۳ هزار دلار سقوط کرد. پیش از این سقوط ناگهانی، بیت کوین توانسته بود پس از تقریباً ۴ ماه به نزدیکی ۵۳ هزار دلار صعود کند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها