|
کدخبر: 197584

نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار ارزهای دیجیتال

ماه سپتامبر (شهریور و مهر) برای بیت کوین چندان خوب شروع نشد، زیرا این دارایی روز چهارشنبه به پایین ترین سطح چند روز اخیر خود یعنی ۴۶۳۰۰ دلار رسید. هرچند، در این مرحله وضعیت به سرعت تغییر کرد.

اقتصاد نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار ارزهای دیجیتال

رمزارز اول بازار سریع شروع به افزایش کرد به طوریکه ارزش آن ظرف یک روز ۴۰۰۰ دلار افزایش یافت و از مقاومت ۵۰۰۰۰ دلار عبور کرد. هرچند فتح کرده این منطقه کار آسانی نبود و BTC با ۲۰۰۰ دلار کاهش دوباره به ۴۸۴۰۰ دلار برگشت.

با این حال، این روند نزولی مدت زیادی طول نکشید و در ۲۴ ساعت گذشته یک حرکت صعودی دیگر آغاز شد. این بار قیمت به بیش از ۵۰۰۰۰ دلار رسید و بالاترین سطح روزانه در ۵۱۰۶۰ دلار ثبت شد. این بالاترین مارک قیمت به دست آمده از زمان اصلاح گسترده بازار در اواسط ماه می (اواخر اردیبهشت) بود.

از آن زمان، بیت کوین کمی رشد کرد، اما در زمان نگارش این مطلب، همچنان بالای ۵۰۰۰۰ دلار معامله می شود. ارزش بازار آن به ۹۵۰ میلیارد دلار نزدیک شده، اما دامیننس آن در حدود ۴۱.۵ درصد است.

وضعیت صعودی و رو به رشد اکثر آلتکوین ها در روزهای اخیر باعث شده است دامیننس بیت کوین به خطر بیفتد. اتریوم نمونه بارز این حرکت است. دومین ارز رمزنگاری شده بزرگ بازار کمتر از یک هفته پیش به زیر ۳۱۰۰ دلار رسیده بود. ولی توانست به خوبی توان خود را بازیافته و شروع به حرکت کرد. تا جایی که دیروز اتر (ETH) برای اولین بار از اواسط ماه می (اواخر اردیبهشت) به بالای ۴۰۰۰ دلار رسید. علیرغم اصلاحی که بعد از این سطح اتفاق افتاد، ETH هنوز در مقیاس ۲۴ ساعته ۱.۵ درصد افزایش داشته و بالای ۳۹۰۰ دلار ترید می شود.

در مقیاس ۲۴ ساعته ، Binance Coin ، Ripple ، Solana ، Dogecoin و Polkadot دستاوردهای جزئی داشته اند، در حالی که کاردانو در منطقه قرمز قرار گرفته است. لایت کوین با افزایش ۱۵ درصدی به بالای ۲۱۰ دلار رسید و چشمگیرترین عملکرد را در بین ارزهای برتر بازار از خود نشان داد.

در مقابل، یونی سواپ ۴ درصد اصلاح شده است. این درحالی است که یک روز قبل گزارش هایی مبنی بر آغاز تحقیقات SEC علیه توسعه دهندگان صرافی غیر متمرکز یونی سوآپ منتشر شد.

آلتکوین هایی مانند Fantom (۳۶٪) ، Revain (۲۹٪) ، IOST (۲۷٪) ، Theta Fuel (۱۵٪) ، Horizen (۱۱٪) و ICP (۱۱٪) نیز همگی رشدی دو رقمی را شاهد بوده اند.

در نتیجه این تغییرات، ارزش تجمعی بازار همه دارایی های رمزنگاری با ثبت یک رکورد چند ماهه تازه، به حدود ۲.۳ تریلیون دلار رسیده است.

 

منبع: آکادمی هلاکویی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها