|
کدخبر: 198347

سولانا صدرنشین بازار ارزهای دیجیتال می شود؟

رمزارز شبکه سولانا، SOL، به رتبه هفتم در بین بزرگترین رمزارزها بر اساس مارکت کپ رسیده است.

اقتصاد سولانا صدرنشین بازار ارزهای دیجیتال می شود؟

سولانا به عنوان رقیب بلند مدت اتریوم و راه دیگری برای ایجاد برنامه ها و راه حل های مالی غیر متمرکز با مزایای مختلف در نظر گرفته می شود.

رمزارز سولانا در سه هفته سه برابر شد و در حال حاضر به مارکت کپ ۴۱/۳ میلیارد دلاری رسیده است و در نزدیکی ریپل با مارکت کپ ۶۲ میلیارد دلاری قرار دارد. سولانا اخیرا بر دوج کوین غلبه کرد و مارکت کپ آن هم اکنون تقریبا ۱/۵ میلیارد دلار از دوج کوین بیشتر است.

یکی از مزایای اصلی شبکه سولانا، هزینه کمتر تراکنش ها در شبکه است. در حالی که شبکه اتریوم گاهی اوقات از کاربران خود می خواهد تا ۲۰۰ دلار کارمزد برای هر تراکنش بپردازند. هزینه تراکنش های سولانا به طور متوسط ​​۰/۰۰۰۲۵ دلار است.

رشد این شبکه با سرمایه سرسام آور صنایع DeFi و NFT مرتبط است. به دلیل هزینه های زیاد در شبکه اتریوم که گاهی اوقات از قیمت ضرب و ارزش معاملات فراتر می رود، کاربران و پروژه ها، شبکه های جایگزین مانند سولانا و بایننس اسمارت چین (BSC) را انتخاب می کنند. علاوه بر این، سولانا به شدت توسط مدیر عامل FTX پشتیبانی می شود.

توسعه دهندگان سولانا اعلام کرده اند که این پروژه بیش از ۳۰۰ میلیون دلار از طریق سرمایه گذارانی از جمله Bankman Fried’s Alameda Research ،Andreessen Horwitz ،Polychain و CoinShares جمع آوری کرده است. ماه گذشته، شبکه زنجیره ای و ارائه دهنده داده Pyth در شبکه اصلی سولانا فعال شد.

آلتکوین هایی مانند ADA ،SOL و BNB در هفته های گذشته با رشد زیادی روبرو شده اند. راه حل جدید قراردادهای هوشمند کاردانو، ADA را با رشد تقریباً ۱۰۰ درصدی مواجه کرد و به قیمت ۳ دلار رساند. آلت کوین های مختلفی که به کاربران این امکان را می دهند تا راه حل های غیرمتمرکز و غیرقابل تعویض را در شبکه خود ایجاد کنند، بودجه اضافی را به خود جلب کردند و از پروژه هایی که هزینه های تراکنش بیشتری را از کاربران خود می گیرند، محبوب تر شدند.

 

منبع: آکادمی هلاکویی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها