|
کدخبر: 194736

چرا ارز دیجیتال مونرو رشد کرد؟

رمزارز مبتنی بر حریم خصوصی مونرو (XMR) پس از راه اندازی اتمیک سواپ (Atomic Swap) یا قابلیت مبادله بدون واسطه در هفته گذشته، مسیر رو به رشدی را در پیش گرفت که تا این لحظه همچنان ادامه داشته است.

اقتصاد چرا ارز دیجیتال مونرو رشد کرد؟

طبق گزارش پلتفرم تحلیل داده های رمزنگاری CoinGecko، در زمان نگارش این مطلب، مونرو با قیمتی در حدود ۳۱۷.۶۶ دلار معامله می شود که در مقیاس ۲۴ ساعته حدود ۱۷.۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

عمده این تحولات از روز ۱۷ آگوست (۲۶ مرداد) آغاز شد؛ یعنی زمانی که توسعه دهندگان مونرو اعلام کردند که مبادله اتمی این ارز با بیت کوین در شبکه اصلی آن در دسترس قرار گرفته است.

مبادله اتمی یا اتمیک سواپ به دارندگان ارزهای رمزنگاری شده این امکان را می دهد که مستقیماً کوین های خود را بین بلاک چین های مختلف و از طریق قراردادهای هوشمند مبادله کنند. یکی از مزایای اصلی مبادله اتمی این است که بدون نیاز به اشخاص ثالث و واسطه هایی مانند صرافی ها یا بروکرها انجام می شوند.

در مورد مونرو، این اتفاق بدان معناست که کاربران اکنون می توانند BTC خود را با XMR و بالعکس و بدون واسطه، تعویض کنند. جای تعجب نیست که این به روز رسانی هفته گذشته تأثیر مثبتی بر قیمت مونرو داشته است.

افزون بر این، شاخص های فاندامنتال نیز بیش از پیش از رشد این ارز حمایت می کنند. برای اولین بار، داده های پلتفرم تحلیل داده مساری (Messari) افزایش قابل توجه در معاملات XMR طی یک ماه گذشته را نشان می دهد که به نوبه خود حاکی از تقاضای رو به رشد کاربران برای این ارز می باشد. در ماه های ژوئن و جولای (اواسط خرداد تا اوایل مرداد)، معاملات XMR به طور متوسط ​​بین ۱۴۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ تراکنش در روز در نوسان بود. این رقم در ماه آگوست به بالای ۳۰۰۰۰ عدد رسیده است.

در عین حال، نوسان قیمت XMR به تدریج در حال کاهش بوده است. در زمان نگارش این مطلب، نوسانات مونرو در حدود ۰.۶۷ متغیر است که از سطوح بالای ۲.۴ ماه ژوئن (خرداد و تیر) بسیار کمتر است. نمودارهای مساری نشان می دهند که قیمت مونرو در چند ماه گذشته در جهت عکس میزان نوسانات این ارز حرکت کرده است.

این بدان معناست که نوسانات گسترده تر در قیمت XMR معمولاً با کاهش قیمت همراه است و به نظر می رسد که افت نوسانات باعث افزایش قیمت مونرو می شود.

همه این موارد یک تصویر صعودی برای این کوین حریم خصوصی ترسیم می کند. با این حال باید دید رالی اخیر XMR تا چه زمان طول خواهد کشید.

 

 

منبع: میهن بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها