|
کدخبر: 194706

نگاهی به وضعیت امروز بازار ارزهای دیجیتال

ارزش بازار رمزنگاری نیز رکورد چند ماهه جدیدی ثبت کرده است. این شاخص حدود ۱۰۰ میلیارد دلار از دیروز افزایش یافته و به بیش از ۲.۱۵۰ تریلیون دلار رسیده است.

اقتصاد نگاهی به وضعیت امروز بازار ارزهای دیجیتال

روز ۱۴ می (۲۴ اردیبهشت)، درست پس از آنکه ایلان ماسک از بیت کوین به خاطر استفاده بیش از حد از انرژی هنگام استخراج انتقاد کرد و سرکوب های پی در پی در چین آغاز شد، بیت کوین تا حد زیادی تحت تاثیر قرار گرفت.

در هفته های بعد، این ارز بیش از ۲۰۰۰۰ دلار از ارزش خود را از دست داد و مدتی در همان منطقه باقی ماند. اما پس از آخرین سقوط آن به زیر ۳۰۰۰۰ دلار در تاریخ ۲۰ جولای (۲۹ تیر)، وضعیت به شدت تغییر کرد. به طوریکه این ارز رمزپایه توانست تاحدودی نقاط از دست رفته خود را بازیابد و به بالای ۴۰۰۰۰ دلار برسد و همچنان به روند صعودی خود ادامه داد. این حرکت تا جایی ادامه یافت که بیت کوین موفق شد سرانجام سطح مقاومت روانی ۵۰ هزار دلاری را پشت سر بگذارد. در حال حاضر، BTC با قیمتی بالای ۵۰۰۰۰ دلار ترید می شود و سرمایه بازار آن به ۹۵۰ میلیارد دلار نزدیک شده است.

آخرین رکورد کاردانو

کوین های جایگزین نیز اخیراً عملکرد خوبی داشته اند. اتریوم طی یک ماه گذشته ارزش خود را تقریبا دو برابر کرده و امروز به بالاترین سطح سه ماه گذشته خود یعنی ۳ هزار و ۳۶۰ دلار رسید.

در این بین، کاردانو همچنان میان ۱۰ ارز برتر بازار بهترین عملکرد را نشان می دهد. ADA مجدداً ۸.۵ درصد رشد داشته و به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی حدود ۲.۹ دلار رسیده است.

بایننس کوین، که اخیراً موقعیت خود به عنوان سومین ارز رمزنگاری شده بزرگ بازار را به ADA واگذار کرده است، در تلاش است تا بار دیگر خود را بالا بکشد. افزایش ۷ درصدی اخیر، BNB را به بالاترین سطح قیمت آن در سه ماه گذشته یعنی بیش از ۴۸۰ دلار رساند.

Ripple (۲.۵%) Dogecoin (۱%) Polkadot (۰.۵%) Uniswap (۲%) و Chainlink (۲%) نیز امروز دستاوردهای جزئی داشته اند. سولانا تنها کوینی است که در بین ۱۰ ارز برتر با ۳ درصد اصلاح، امروز قرمز رنگ شده است.

ارزهای کوچکتری مثل Telcoin (۲۵%) Nano (۱۸%) Amp (۱۸%) Dash (۱۷%) Avalanche (۱۳%) ICON (۱۲%) و Ravencoin (۱۰%) امروز در گروه ارزهای دارای رشد دورقمی جا گرفته اند.

ارزش بازار رمزنگاری نیز رکورد چند ماهه جدیدی ثبت کرده است. این شاخص حدود ۱۰۰ میلیارد دلار از دیروز افزایش یافته و به بیش از ۲.۱۵۰ تریلیون دلار رسیده است.

 

منبع: آکادمی هلاکویی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها