|
کدخبر: 193468

خبر مهم درباره عرضه اولیه هفته آینده

در حالی بازار سرمایه با رونق مواجه می‌باشد، انتظار می‌رود شرکت‌هایی که درج نماد شده اند، عرضه اولیه شوند. کدام نمادها هفته آینده در صف عرضه اولیه هستند؟

اقتصاد خبر مهم درباره عرضه اولیه هفته آینده

روز یکشنبه مورخه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ با توجه به تعطیلات کرونایی و تعطیلی چهار روزه بورس آخرین روز کاری بورس در هفته جاری محسوب می‌شد، بورس یکی از روز‌های سبز دیگر را پشت سر گذاشت و شاخص کل با کمک معاملات خوب پالایشی‌ها و سایر بزرگان بورس توانست رشد ۱۹۱۹۵ واحدی را تجربه کند. با پایان معاملات شاخص کل رقم یک میلیون و ۴۹۹ هزار و ۹۹۹ واحد را به ثبت رساند.

نهمین عرضه اولیه امسال ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری (سهامی عام) با نماد مدیریت در فرابورس ایران انجام شد و در آن ۱۵ درصد از سهام این شرکت به متقاضیان عرضه شد و در حالی که بازار سرمایه با رونق مواجه می‌باشد، انتظار می‌رود شرکت‌هایی که درج نماد شده اند، عرضه اولیه شوند و منتظر دهمین عرضه اولیه امسال باشیم.

 با این حال طبق آخرین اخبار به نظر می‌رسد از میان لیست عرضه اولیه‌ها سیمان آبیک با نماد سابیک از زیرمجموعه‌های شستا و پارس فولاد سبزوار با نماد فسبزوار از زیر مجموعه‌های اپال از همه نزدیکتر باشد و با توجه به اطلاعیه‌های منتشر شده در سایت کدال خبر عرضه این نماد‌ها در هفته آینده شنیده می‌شود.

در جلسه ۱۲ شهریور سال ۹۹ با پذیرش سهام شرکت پارس فولاد سبزوار (سهامی عام) در بورس اوراق بهادار تهران و با عنایت به احراز موارد تعیین شده در مصوبه مزبور از سوی آن شرکت، نماد فسبزوار که متعلق به شرکت پارس فولاد سبزوار است در بورس درج شد.

به این ترتیب شرکت پارس فولاد سبزوار به عنوان پانصد و هشتاد و نهمین شرکت پذیرفته شده در ﺑﺨﺶ فلزات اساسی، گروه و طبقه تولید آهن و فولاد پایه با کد صنعت «۲۷۱۰» و نماد فسبزوار (Fesabzevar) در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران قرار گرفت.

شرکت مجتمع پارس فولاد سبزوار به نسبت سهام ۸۵% متعلق به شرکت اپال کانی پارس و ۱۵% سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در بهار سال ۱۳۹۴ تاسیس گردید و ۱۸ درصد از سهام معادل ۷۲۰ میلیون سهم در روز عرضه اولیه، عرضه خواهد شد.

 همچنین در تاریخ ۲۳ مرداد امسال شرکت سیمان آبیک به عنوان پانصد و نود و دومین شرکت پذیرفته شده در ﺑﺨﺶ”سیمان، آهک و گچ”، طبقه “تولید سیمان، آهک و گچ” با کد صنعت «۵۳۹۴» و نماد “سابیک، در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده است.

منبع: نبض بورس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها