|
کدخبر: 191243 رویا رئیسی

در گفت و گوی گسترش نیوز با کارشناس ارزهای دیجیتال مطرح شد:

یک پیش بینی هیجان انگیز از رقابت اتریوم و بیت‌ کوین

هارد فورک لندن خبر فاندامنتالی برای اتریوم بود که منجر به رشد اتریوم شد. استقبال عمومی از اتریوم منجر به رشد قیمت شد و این امکان وجود دارد که از بیت کوین نیز پیشی بگیرد.

اقتصاد یک پیش بینی هیجان انگیز از رقابت اتریوم و بیت‌ کوین

در ۳۰ جولای ۲۰۱۵ بود که اولین بلاک شبکه اتریوم استخراج شد. پیش از این ارزهای دیجیتال تنها در اختیار بیت کوین بود. اتریوم تحول جدیدی ایجاد کرد و منجر به رشد رمز ارزهای زیادی شد. شبکه اتریوم به خانه‌ی استیبل‌ کوین‌ها، تعداد زیادی از پروژه‌های NFT، دیفای و همچنین توکن بومی تبدیل شده است. در حال حاضر اتریوم در ۶ سالگی به سر می‌برد. اتریوم هاردفورک‌ های استانبول و برلین را تجربه کرده است و اکنون زمان اجرای هارد فورک لندن بود. (به یاد دومین کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان اتریوم در لندن). در ۶ سالگی هارد فورک لندن اتریوم در ساعت ۱۷: ۴ دقیقه پنجشنبه گذشته (۱۴ مرداد) در بلاک ۱۲،۹۶۵،۰۰۰ فعال شد. هارد فورک لندن منجر به افزایش قیمت اتریوم شد و کاردانو، ریپل و بایننس‌ کوین نیز در سایه آن رشد کردند. اتریوم با هارد فورک لندن جان تازه‌ای پیدا کرد و رشد خوبی را نیز ثبت کرد. حدوداً ۱۱ دقیقه قبل از فعال شدن هارد فورک لندن در بلاک چین اتریوم، شاهد رشد ۵ درصدی قیمت رمزارز اتر بودیم. از زمانی که این هارد فورک فعال شد، بیش از ۱۴ میلیون دلار اتر از چرخه خارج شد. در چند روز اخیر با رشد اتریوم و رقابت با بیت کوین خیلی‌ها مدعی هستند که اتریوم رقیب سرسختی برای بیت کوین خواهد بود و خیلی دور از ذهن نیست که جای بیت کوین را در بازار کریپتوکارنسی بگیرد. رقابت اتریوم و بیت کوین تا حدودی ضررهای چند ماه اخیر کاربران را جبران کرده است. در این خصوص گفتگویی با یکی از کارشناسان رمز ارز داشتیم که در ادامه مشروح این گفت‌وگو را می‌خوانید.

بهینه‌سازی شبکه اتریوم با هارد فورک لندن

بهنام سلطانی کارشناس بازار ارز دیجیتال در گفت‌وگو با گسترش نیوز گفت: هارد فورک لندن شبکه اتریوم را بهینه‌سازی کرد و کارمزدهای انتقال از ۱۵ دلار به ۲۵ دلار رسید. این کارمزدها با مکانیسم غیر تورمی شکل گرفت. بعد از هارد فورک لندن تراکنش شبکه اتریوم به صورت کارمزد پایه اعمال خواهد شد. زمانی که یک تراکنش در شبکه ایجاد می‌شود، تراکنش کارمزد دارد. کارمزدها بالا و پایین می‌شوند و هر تراکنشی که کارمزد بیشتری داشته باشد، سریع‌تر انجام می‌شود. در نتیجه با افزایش کارمزد تراکنش سریع‌تر انجام می‌شود. ماینرها ذاتاً هر تراکنشی که کارمزد بیشتری داشته باشد، را زودتر انجام می‌دهند.

سلطانی

اتریوم توان رقابت با بیت کوین را دارد؟

سلطانی اظهار کرد: هارد فورک لندن خبر فاندامنتالی برای اتریوم بود که منجر به رشد اتریوم شد. اتریوم نقشه راه روشنی دارد و آپدیت‌ها با موفقیت روی شبکه انجام می‌ شود. قراردادهای هوشمندی که بر روی اتریوم انجام می‌شوند، گسترش پیدا می‌کنند. بعد از بیت کوین، اتریوم دومین ارز دیجیتالی از نظر محبوبیت در شبکه بلاک چین هست. قابلیت و قدرت فراوانی دارد. استقبال عمومی از اتریوم منجر به رشد قیمت شد و این امکان وجود دارد که از بیت کوین نیز پیشی بگیرد.

بیت کوین ملکه رمز ارزها هست

وی افزود: از نظر ارزش بازار، این موضوع که اتریوم حجم مشابه با بیت کوین داشته باشد، دور از ذهن نیست و امکان‌پذیر هست اما به قطعیت کسی نمی‌تواند پیش‌بینی کند. بیت کوین جایگاه خاصی در بازار دارد. بیت کوین را ملکه رمز ارزها معرفی می‌کنند. بیت کوین اولین رمز ارزی بوده است که در شبکه بلاک چین ایجاد شده است.

نقشه راه قوی اتریوم نسبت به بیت کوین

این کارشناس بازار ارز دیجیتال در پایان گفت: از سویی اتریوم نیز قدرت زیادی دارد و نقشه راه قوی‌تری نسبت به بیت کوین دارد. از نظر ارزش بازار توانایی اخذ جایگاه بیت کوین را دارد. همچنین از نظر رشد قیمتی نیز توانایی کسب جایگاه بیت کوین را دارد. البته این ادعا که اتریوم پادشاه رمز ارزها شود، صحیح نیست و این لقب مختص بیت کوین هست. بیت کوین خاصیت‌های خاص خود را دارد و جایگاه تثبیت شده‌ای دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها