|
کدخبر: 179518 رویا رئیسی

گسترش نیوز گزارش می دهد:

رقابت خودروسازها برای فروش با رمزارزها

رقابت برای ورود خودروسازها به بازار ارزهای دیجیتال شدت گرفته است و تسلا در این حوزه رقبای زیادی پیدا کرده است.

اقتصاد رقابت خودروسازها برای فروش با رمزارزها

در صنعت خودرو صحبت از بکارگیری ارزهای دیجیتال به گوش می‌رسد. رمزارزها برای خرید و فروش و بیمه خودرو به کار می‌روند و از سویی نیز خودروسازان خودروهایی تولید کرده‌اند که توانایی استخراج ارزهای دیجیتال را دارند. در ادامه به خبرهایی می‌پردازیم که شرکت‌های خودروسازی در خصوص استفاده از ارزهای دیجیتال مطرح کرده‌اند.

تسلا و حاشیه‌های بیت کوینی‌

خودروسازی تسلا اولین ورود به بحث رمز ارزها را داشت اما ایلان ماسک مدیرعامل این خودروسازی حاشیه‌های زیادی را برای رمز ارزها ایجاد کرد. اگر چه در ابتدا ایلان ماسک مدعی شد که محصولات خود را در قبال دریافت بیت کوین می‌فروشد اما چندی پیش ایلان ماسک بر خلاف گذشته اعلام کرد: به علت نگرانی از تأثیرات مخرب تولید ارزهای مجازی بر شرایط آب‌وهوایی، تسلا دیگر بیت کوین را قبول نخواهد کرد. این حرف هم دوامی نداشت و دوباره ایلان ماسک مدعی استفاده از بیت کوین شد. به نظر می‌رسد هنوز ماسک به نتیجه صحیحی در خصوص استفاده از ارزهای مجازی برای فروش خودروهایش نرسیده است.

شرکت فروشنده خودرو کاروان، بیت کوین و اتریوم را می‌پذیرد

کمپینگ ورلد (Camping World)، فروشنده خودروهای کاروان (RV) در آمریکا، خبر از همکاری با شرکت خدمات پرداخت کریپتویی بیت‌پی، پذیرش بیت کوین، اتریوم و چندین ارز دیجیتال دیگر داد.

جنرال موتورز بیت کوین می‌پذیرد؟

روزنامه تجاری City AM، پیش‌بینی کرده است که جنرال موتورز (General Motors)، شرکت خودروسازی ۱۱۳ ساله نیز به حامیان بیت کوین بپیوندد.

بیت-کوین-رمزارز

خودروساز ایتالیایی نیز همراه با رمز ارز بیت کوین شد

ماتزانتی، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی در ایتالیا، هست که با پذیرش پرداخت‌های بیت کوینی، وارد دنیای ارزهای دیجیتال می‌شود. نکته جالب این هست که ماتزانتی قصد دارد توکن اوراق بهادار نیز منتشر کند. با این روند ماتزانتی از طریق این توکن، برای توسعه خودرو مدل Evantra Millecavalli R خود ۱.۲ میلیون دلار سرمایه جذب خواهد کرد.

سیستم پاداش‌دهی خودروساز مشهور

شرکت خودروسازی بی‌ام‌دبلیو (BMW) با سیستم پاداش‌دهی وارد دنیای رمزارزها شد. این شرکت به زودی یک سیستم پاداش دهی مبتنی بر فناوری بلاک چین به همراه محصولات این شرکت عرضه خواهد کرد. مشتریان می‌توانند با استفاده از امتیازات به دست آمده، از تخفیف ویژه در خدمات مختلف همچون تعمیر و نگهداری خودرو و سایر خدمات توسط همکاران این شرکت بهره‌مند شوند.

جنرال موتور هم از رقبا پیروی کرد

شرکت جنرال موتورز (General Motors) چندی قبل از ثبت یک حق اختراع مرتبط با حوزه‌ی بلاک چین برای تولیدات بعدی خود خبر داد.

بلاک چین به جگوار رسید

شرکت تولید‌کننده‌ی خودروهای لوکس جگوار با همکاری بنیاد آیوتا (IOTA) یک محصول بلاک چینی به نام آیوتا اکسس در ماه‌های آتی عرضه خواهد کرد.

خرده فروش خودرویی بیت کوین را می‌پذیرد

 Post Oak Motor Cars در بحث فروش خودرو‌های لوکس از برند‌های Bentley، Rolls-Royce و Bugatti در ایالات متحده فعالیت می‌کند، این فروشنده به زودی رمز ارزهای بیت کوین (BTC) و بیت کوین کش (BCH) را به عنوان یکی از روش‌های پرداختی برای خرید خودرو می‌پذیرد و با موسسه‌ی BitPay جهت پردازش تراکنش‌های رمز ارزی همکاری کرده است.

خبر خوب برای طرفداران خودروهای هوشمند فولکس واگن

کمپانی خودروسازی فولکس واگن در کنار ایده ساخت خودروهای هوشمند و الکترونیکی به دنبال پذیرش ارزهای دیجیتال رفت. این خودروهای هوشمند با نام VW ID سازگار با شبکه تنگل رمز ارز IOTA خواهد بود.

استخراج ارز دیجیتال با خودرو

تا این جا در خصوص خرید و فروش خودرو با رمز ارزها صحبت کردیم اما در ادامه از خودروهایی خواهیم گفت که توانایی استخراج ارز دیجیتال دارند.

کانادایی‌ها به فکر خودرو استخراج رمز ارز افتادند

شرکت کانادایی دایمک (Daymac)، به دنبال طراحی خودرویی هست که قابلیت استخراج ارزهای دیجیتال را داشته باشد. این خودروی الکتریکی که نخستین ماینر خودرویی ارزهای دیجیتال در جهان محسوب می‌شود، در لحظاتی که وضعیت شارژ الکتریکی خودرو مناسب باشد، قابلیت ماینینگ را خواهد داشت.

تسلا عقب نماند

تسلا خودرویی دارد که در بحث ماینیگ ورود کرده است. نکته جالب این هست که صاحب این تسلا مدل اس حتی لازم نیست، هزینه‌های انرژی لازم خودرو را بپردازد، شارژ کردن آین خودرو توسط ایستگاه‌های سوپر شارژ تسلا رایگان است.

خودرو را با بیت کوین بیمه کنید

در بحث بیمه خودرو هم رمز ارزها ورود کرده‌اند و شرکت مترومایل (Metromile)، اعلام کرد که مشتریانش می‌توانند برای پرداخت حق بیمه خود از بیت کوین استفاده کنند. بیمه‌شدگان این شرکت می‌توانند خسارت خود را به صورت بیت کوین دریافت کنند.

رمز ارز و خودرو در ایران

در خصوص بحث خودرو و رمز ارز شاهد خبرهایی هستیم اما هنوز خودروسازها ورود به این بحث نکرده‌اند. در خصوص واردات شاهد خبری بودیم که غلام‌حسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرد: موافقت با واردات خودرو به کیش، قشم و چابهار از معاون اول رئیس‌جمهور، گمرک و همچنین وزارت صمت اخذ شده است اما بانک مرکزی در زمینه‌ی تأمین ارز مورد نیاز برای واردات مشکل داشت. مظفری برای رفع این مشکل پیشنهاد استفاده از ارزهای دیجیتال داد. در کنار خبر واردات خودرو با بیت کوین خبرهایی نیز در خصوص خرید و فروش خودرو با رمز ارزها در پایتخت شد. در این خصوص اگر چه معاملات انگشت شمار هست اما به خریداران و فروشنده‌ها توصیه می‌شود که در این معاملات بیشتر دقت کنند.

 

ارسال نظر