|
کدخبر: 190504

پنج‌شنبه روز تاریخ ساز رمزارز اتریوم

وب‌سایت رسمی اتریوم اعلام کرده که قرار است به‌روزرسانی لندن پنجشنبه همین هفته راه‌اندازی شود. برخلاف تصور بیشتر کاربران، قرار نیست این به‌روزرسانی اتریوم را در کوتاه‌مدت به یک دارایی ضدتورمی تبدیل کند.

اقتصاد پنج‌شنبه روز تاریخ ساز رمزارز اتریوم

به گزارش کوین تلگراف، بر اساس شمارش معکوس وب‌سایت رسمی اتریوم به آدرس «Ethereum.org»، قرار است به‌روزرسانی لندن روز پنجشنبه راه‌اندازی شود.

در وب‌سایت رسمی اتریوم آمده است: به‌روز‌رسانی لندن قرار است در اوت (مرداد) ۲۰۲۱ در بلاک شماره ۱۲¡۹۶۵¡۰۰۰ شبکه اتریوم راه‌اندازی شود. [این به‌روز‌رسانی] طرح EIP-۱۵۵۹ را هم ارائه می‌کند که [با اجرایی شدن این طرح] کارمزد تراکنش‌های شبکه با تغییر روش بازپرداخت گس (Gas) و برنامه‌ریزی بمب سختی یا عصر یخبندان بهبود می‌یابد.

طرح بهبود اتریوم ۱۵۵۹، به طور مستقیم روش کار شبکه را در تعیین کارمزد تراکنش‌ها تغییر می‌دهد. با اجرایی شدن این طرح بخشی از کارمزدهای پایه تراکنش‌ها در شبکه سوزانده می‌شود و در نتیجه عرضه در گردش کم می‌شود. این طرح امکانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که شامل گزینه‌ای برای تشویق به تأییدهای سریع‌تر و متناسب با تقاضای شبکه است و این امکان را فراهم می‌کند تا کاربران مبلغی اضافه را در قالب «انعام» در تراکنش خود بگنجانند. به گفته بنیاد اتریوم، قرار است در به‌روزرسانی لندن طرح‌های بهبودی یا EIPهای دیگری از جمله «EIP-۳۵۴۱» هم اجرایی شوند.

یکی از کاربران توییتر به نام کورپی (Korpi)، روز دوشنبه در رشته‌توییتی به چند نکته بسیار مهم در رابطه با طرح EIP-۱۵۵۹ اشاره کرد. او پس از صحبت کردن درباره برخی از نکات مربوط به به‌روزرسانی لندن گفت:

همه کاربران از مسئله سوزانده شدن اتر هیجان‌زده هستند.

کورپی در ادامه افزود: با اجرایی شدن طرح EIP-۱۵۵۹ بخشی از کارمزدهای [پایه] شبکه اتریوم سوزانده شده و از چرخه خارج می‌شود. اما معنایش این نیست که اتر فوراً به یک دارایی ضدتورمی تبدیل می‌شود. برای این که چنین اتفاقی بیفتد، باید اترهای سوزانده‌شده بیشتر از اترهایی باشند که به‌عنوان پاداش بلاک صادر می‌شوند.

هارد فورک لندن بخشی از فرآیند انتقال شبکه اتریوم به نسخه دوم یا همان «اتریوم ۲.۰» است که نهایت الگوریتم اجماع شبکه را از اثبات کار به اثبات سهام تغییر می‌دهد.

 

منبع: ارز دیجیتال

ارسال نظر