|
کدخبر: 190507

حمله شدید به شبکه بیت کوین اس وی

براساس داده‌های شرکت تحلیلی کوین متریکس، شبکه بیت کوین اس‌وی با یک حمله ۵۱ درصدی مواجه شده است. شایان ذکر است که هنوز ابعاد مختلف این حمله تأیید نشده است.

اقتصاد حمله شدید به شبکه بیت کوین اس وی

به گزارش کوین دسک، بامداد امروز لوکاس نوتزی (Lucas Nuzzi)، مدیر بخش داده‌های شبکه کوین متریکس، در توییتی عنوان کرد که حجم بالایی از قدرت پردازش در شبکه بیت کوین اس‌وی وارد شده است.

کوین متریکس در توییت‌های بعدی خود نوشت که با استفاده از ابزار FARUM متوجه شده‌اند که ترتیب ۱۴ بلاک در شبکه به هم خورده است. کوین متریکس از این ابزار برای رصد شبکه‌های بلاک چینی استفاده می‌کند.

به‌گفته کوین متریکس در حال حاضر این حمله به پایان رسیده است ولی استخرهای استخراج همچنان سردرگم هستند. نوتزی در مصاحبه خود با خبرگزاری کوین دسک عنوان کرد که استخرهای استخراج در حال حاضر در یک شماره بلاک کاملاً متفاوت فعالیت می‌کنند.

حملات ۵۱ درصد زمانی رخ می‌دهد که در یک شبکه اثبات کار، مهاجم به بیش از ۵۰ درصد قدرت هش شبکه دسترسی پیدا کند. مهاجم با استفاده از این قدرت هش می‌تواند ترتیب بلاک‌ها را تغییر دهد. با تغییر ترتیب بلاک‌ها می‌توان تراکنش‌های موردنظر را برگشت زد و ارزها را دوباره خرج کرد.

زمانی که دو نسخه از یک بلاک در شبکه اثبات کار استخراج شود، سیستم به‌صورت پیش‌فرض زنجیره بزرگتر را به‌عنوان زنجیره معتبر در نظر می‌گیرد. از آنجا که مهاجم بیش از ۵۰ درصد از قدرت پردازش شبکه را در اختیار دارد، سریع‌تر از ماینرهای غیرمهاجم بلاک‌ها را استخراج می‌کند و زنجیره‌ای بلندتر می‌سازد؛ در این حالت شبکه بلاک‌های ماینرهای غیرمهاجم را به‌عنوان زنجیره نامعتبر به حساب می‌آورد.

انجمن بیت کوین به نودها توصیه کرده است که زنجیره متقلب را به‌عنوان زنجیره نامعتبر در نظر بگیرند و فعالیت خود را روی زنجیره معتبر ادامه دهند.

شایان ذکر است بیت کوین اس‌وی که هاردفورک بیت کوین کش است، ماه گذشته ۴ بار قربانی حملات ۵۱ درصدی شده است. کوین متریکس می‌گوید هنوز مشخص نیست چه کسی به شبکه حمله کرده است. با این حال، این شرکت فعالیت مهاجم را زیر نظر دارد تا ببیند که آیا ردی از دوباره خرج‌کردنِ موجودی صرافی‌ها در شبکه پیدا می‌شود یا نه. نوتزی می‌گوید استخرهای بزرگ استخراج این ارز دیجیتال در تلاش‌اند تا روی زنجیره قبلی باقی بمانند.

هش ریت بیت کوین اس وی

با توجه به آمارهای بیت اینفو چارتز (Bitinfocharts)، هش ریت شبکه بیت کوین اس‌وی طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در حدود ۵۰ درصد کاهش یافت. این در حالی است که نوتزی معتقد است با توجه به برهم خوردن توالی بلاک‌ها پس از حمله، تخمین هش ریت کاهش‌یافته کار آسانی نیست.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها