|
کدخبر: 188949

نباید اطلاعات ایرانی‌ها به پلتفرم‌های خارجی برود

در صورت تخریب برندهای ایرانی در حوزه ارزهای دیجیتال و ادامه هجمه‌های ناجوانمردانه به پلتفرم‌های رمز ارز داخلی، دادا‌های ارزشمند ایرانی‌ها در اختیار صرافی‌های خارجی قرار خواهد گرفت.

در صورت تخریب برندهای ایرانی در حوزه ارزهای دیجیتال و ادامه هجمه‌های ناجوانمردانه به پلتفرم‌های رمز ارز داخلی، دادا‌های ارزشمند ایرانی‌ها در اختیار صرافی‌های خارجی قرار خواهد گرفت.

کارشناسان و سیاستمداران برجسته و دلسوز اعتقاد دارند باید در همه حوزه‌های فناوری به خصوص فناوری حساس و نوپای بلاکچین به جوانان و کارآفرینان خودمان اعتماد کنیم.

چون دشمن جای دیگری است و از خارج از مرزهای کشور در حال برنامه‌ریزی برای به دست آوردن مهمترین داده‌ها و سرمایه‌های ارزشمند داخلی است.

وقتی علیه تعدادی از کارآفرینان خوشنام و فعالان مهم حوزه بلاکچین و صاحبان پلتفرم‌های رمز ارز ایرانی مدام شبهه آفرینی می‌شود،

باید از خودمان بپرسیم چطور می‌شود که فرزندان این مرزوبوم و این خاک نمییتوانند اطمینان ما را جلب کنند ولی پلتفرم‌های خارجی با سرورها و برنامه‌ها و خدماتی که اصلاً معلوم نیست دقیقاً ریشه در کدام شرکت و کشور دارند، ایمن هستند؟

پلتفرم‌های تخصصی و معتبر خدمات و معاملات رمز ارز ایرانی برای کشور، فعالان و علاقمندان ارزهای دیجیتال و حوزه بلاکچین دستاوردهای بزرگی داشته‌اند.

 با وجود تمامی چالش‌ها، اکسکوینو، نوبیتکس، والکس، اکسیر و چند صرافی دیگر از مهمترین و مشهورترین کسب و کارهای این حوزه هستند که مردم می‌توانند با اعتماد بالا داده‌هایشان را در اختیار بگذارند.

این پلتفرم‌های ایرانی نوپا در برابر رقبای خارجی تجربه کمتری دارند و به دلایل متعدد و شیطنت‌آمیز علاوه‌بر تحمل تخریب‌های رسانه‌ای و اجتماعی سازماندهی‌شده، مدام مورد هجمه و حمله‌های هکرها هم قرار می‌گیرند. با این حال در زمینه حفظ امنیت و اطلاعات رشد قابل توجهی در آنها دیده می‌شود.

باید عینک بدبینی و شک شبهه‌اندازی در کسب‌وکارهای رمز ارز داخلی را که در دوران جنگ ناجوانمردانه اقتصادی و تحریم‌های  غربی شکل گرفته‌اند و با مشقت و سختی جوانان و کارآفرینان کشورمان اکنون قادر به رقابت با برندهای برون‌مرزی شده‌اند را برداریم.

اگرچه در زمینه حفظ داده‌های کاربران و معامله‌گران ارزهای دیجیتال از طرف دلسوزان راهنمایی‌ها و دغدغه‌های بجایی که وجود دارد همه قابل تامل و دقت است ولی دشمن جای دیگری است و داده‌های تمام کاربران ایرانی می‌تواند از طریق روش‌های جایگزین مثل استفاده از پلتفرم‌های خارجی در اختیار ‌دشمنان این مردم قرار دارد.

بهتر است به ‌جای تشویش افکار و اذهان نسبت به کسب‌وکارهایی که طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند، نگاهی به فعالیت‌های واقعی دشمن اصلی بیندازیم.

صرافی‌های مشکوک رمز ارز خارجی تشنه داده‌های ایرانی

در حال حاضر کاربران ایرانی فعال در خرید و فروش رمزارزها از خدمات صرافی‌های آنلاین مختلف خارجی و داخلی برای انجام معاملات خود بهره می‌برند.

اما تا همین چند سال گذشته تعداد زیادی از فعالان این حوزه بیشتر از صرافی‌های مشهور و بزرگ خارجی استفاده می‌کردند. با آنکه به دلیل مدل‌های معاملاتی متنوع، ابزارهای معاملاتی پیشرفته، زیرساخت فنی قوی، ارائه طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال قابل معامله و داشتن عمق بازار، محبوبیت این پلتفرم‌های خارجی به سرعت در جهان افزایش پیدا می‌کند، اما از یک جایی به بعد خرید و فروش ارزهای دیجیتال در آنها برای ایرانیان چالش هایی جدی به همراه داشت.

دلیل روشن بود؛ غریب به اتفاق تمامی پلتفرم‌های خدمات رمزارز های خارجی، به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، از ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران ایرانی معذور شدند.

به همین دلیل کاربران ایرانی فعال در صرافی‌های بین‌المللی ترجیح دادند فعالیت خود را در این پلتفرم‌ها متوقف کنند. آنها یا باید از خدمات پلتفرم‌های ایرانی بهره می‌بردند یا به دنبال آن دسته از پلتفرم‌های خارجی می‌رفتند که محدودیتی برای کاربران ایرانی ایجاد نمی‌کنند.

با اینکه زمان زیادی از تولد پلتفرم‌های فعال ایرانی در حوزه خدمات و معاملات رمز ارز نمی‌گذرد اما خوشبختانه قرافی‌های ایرانی از فرصت به وجود آمده به خوبی استفاده کردند و پیشرفت خوبی در این حوزه صورت در داخل کشور گرفت.

اکنون اکسکوینو، نوبیتکس، والکس، اکسیر و چند صرافی ایرانی دیگر توانسته‌اند پلتفرم‌های پیشرفته با امکان ارائه خدمات متنوع برای ایرانیان فراهم کنند.

اما در این میان بعضی از صرافی‌های رمزارز مشکوک به ظاهر خارجی هم به عنوان جایگزین صرافی‌های مشهور بین‌المللی مطرح شدند که بدون ایجاد محدودیت به کاربران ایرانی خدمات می‌دهند.

انگار ماجرای گرفتن انحصار بازار رمزارز ایران از طرف این صرافی‌های مشکوک خارجی ادامه دارد. تلاش‌هایی در پشت پرده با ایجاد حواشی متعدد علیه مهمترین صرافی‌های ایرانی و بروز عمدی سوتفاهمات و اختلافات داخلی در حال نابود کردن اعتبار ظرفیت‌های بومی این حوزه است تا سرمایه‌ها و داده‌های ملی سر از پایگاه دشمنان دربیاورد.

حفاظت از دارایی‌های ملی و مردمی

ما در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی ناجوانمردانه غرب و آمریکا علیه کشور و ظرفیت‌های بومی و ملی قرار داریم. تحریم‌ها باعث شده‌اند که بسیاری از حوزه‌های فناوری از جمله فناوری بلاکچین در داخل ایران تحت تاثیر قرار بگیرند.

تحریم‌کنندگان علاقه‌ای به توسعه فناوری بلاکچین در ایران ندارند چون بسیاری از برنامه‌های آنها را به می‌ریزد؛ اما این همه ماجرا نیست.

مردم ایران، علاقمندان و فعالان تجارت رمز ارزها برای انجام معاملات خود نیاز دارند تا با خیال راحت به فعالیت در این حوزه

بپردازند. در حالی که پلتفرم‌ها و صرافی‌های خارجی قابلیت دسترسی و نظارت از طرف نهادهای قانونی و حاکمیتی داخلی را ندارند،

هر لحظه ممکن است سرمایه‌های ایرانیانی که برای معاملات از آنها استفاده می‌کنند به خطر بیفتد.

اتفاقی که مسبوق به سابقه است؛ یعنی حتی صرافی‌های معتبر رمز ارز بین‌المللی بارها حساب‌های ایرانیان را مسدود کرده‌اند.

دستبردهای پلتفرهای غیرمعتبر خارجی به اموال و سرمایه‌های مردم ایران در این حوزه هم متاسفانه تا کنون کم نبوده است.

پلتفرم‌های خدمات و معاملات معتبر ایرانی جدای از اینکه مانع خروج سرمایه‌های ملی به صرافی‌های خارجی شده‌اند، در حفاظت از این سرمایه‌ها و امنیت کاربران پیشرو هستند.

امکان کنترل و نظارت بهتر و بیشتر از مهمترین ویژگی‌های پلتفرم‌های خدمات و معاملات رمزارزهای ایرانی هستند و با بروزرسانی و شکل‌دهی قوانین مرتبط می‌توان این حوزه را به شکل نظام‌مندتری مدیریت کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها