|
کدخبر: 187110

قیمت خرید دلار در بازار

اگر امروز قیمت دلار به زیر حمایت ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان برود،‌ ممکن است برخلاف انتظارها، خبری از تشدید فروش ها نشود و معامله گران منتظر در موقعیت خرید وارد بازار شوند.

اقتصاد قیمت خرید دلار در بازار

قیمت دلار در روزهای اخیر نه تنها ظرفیت افزایش خاصی را از خود نشان نداده که با کاهش قیمت به سوی حمایت ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی حرکت کرده است. به باور برخی فعالان، محدودیت های ایجاد شده برای معامله گران بزرگ بازار یکی از مهم ترین عواملی بوده است که موجب کاهش تقاضا برای اسکناس آمریکایی شده است. اخیرا گزارش هایی مبنی بر بسته شدن ۱۰۰ حساب بانکی معامله گران ارزی منتشر شد. به نظر می رسد پس از این اتفاق، تمایل برای خرید دلار پایین تر آمد.

در شرایطی که احتمال رشد معنادار دلار بالا نیست و عرضه بازارساز در بازار نقدی نیز در سطح قابل قبولی قرار دارد، معامله گران ریسک خرید و نوسان گیری از بازار ارز را به جان نمی خرند، چرا که حتی ممکن است با بسته شدن حساب هایشان مواجه شوند. در واقع گویی سود ورود به بازار ارز برای معامله گران نسبت به ریسکی که دارد، چندان ترغیب کننده نیست.

کاهش نوسانات در بازار ارز در حالی رخ می دهد که بیشتر خبرها در روزهای اخیر از نشان از به تعویق انداختن مذاکرات هسته ای دارد. بیشتر معامله گران انتظار داشتند که چنین خبری منجر به افزایش یکباره قیمت دلار شود. با این حال، این اتفاق رخ نداد. این موضوع نشان می دهد که هراس خریداران در بازار قابل توجه است. در این میان گفته می شود که معامله گران ارزی ترجیح داده اند، در این روزهای کم نوسان به صورت هدفمند از بازار ارز خارج شوند و درانتظار قیمت های پایین تر بمانند. اگر امروز قیمت دلار به زیر حمایت ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان برود،‌ ممکن است برخلاف انتظارها، خبری از تشدید فروش ها نشود و معامله گران منتظر در موقعیت خرید وارد بازار شوند. یکی از عواملی که می تواند زمینه ساز حفظ دلار بالای سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان شود،‌ ماندن نرخ حواله درهم بالای محدوده ۶ هزار و ۷۰۰ تومانی است.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر