|
کدخبر: 187093

دلار سد راه سکه امامی شد

قیمت سکه در انتظار بازگشایی بازار طلای جهانی است زیرا افت قیمت دلار مسیر صعودی حرکت سکه را مسدود کرده و این بازار در صورت صعود قیمت دلار می تواند امیدوار به حفظ قیمت و فرار از فاز نزولی باشد.

اقتصاد دلار سد راه سکه امامی شد

بیشتر فعالان بازارهای جهانی اعتقاد دارند که بهای اونس طلا در هفته جاری راه افزایشی را طی خواهد کرد. با این حال، سکه بازان در روز یک شنبه به این احتمال، واکنش مثبتی نشان ندادند و با احتیاط رفتار کردند. به گفته فعالان، معامله گران سکه منتظر هستند که از یک سو از حرکت افزایشی اونس طلا اطمینان حاصل پیدا کنند و از سوی دیگر، نگران افت قیمت دلار هستند. آن ها به راحتی حاضر نشدند که در روز یک شنبه موقعیت خرید یا فروش خود را تعریف کنند و بیشتر در حالت انتظار به سر بردند. به نظر می رسد روز دوشنبه پایان انتظاری یک روزه باشد و معامله گران موقعیت خرید یا فروش خود را با اطمینان بیشتری تعیین کنند.

نگرانی سکه بازان از روند اونس طلا

سکه بازان اخیرا در مقاطعی روی افزایش بهای اونس طلا حساب باز کرده بودند،‌ ولی برگشت یک باره طلا زمینه ساز شگفتی بازیگران بازار داخلی شده بود. به نظر می رسد آن ها این بار صبر کنند تا شروع روند طلا در بازارهای جهانی را محک بزنند. در صورتی که اونس طلا از محدوده هزار و ۸۲۰ دلار عبور کند، بخشی از معامله گران سکه اطمینان بیشتری برای قرار گرفتن در موقعیت خرید خواهند داشت.

دلار سد راه سکه امامی

رفتار دلار در دو روز ابتدایی هفته جاری نزولی بوده است و احتمال ادامه افت اسکناس آمریکایی موجب شده است که خریداران در بازار سکه بی گدار به آب نزنند. در صورتی که امروز حداقل دلار بتواند محدوده حمایتی ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی را حفظ کند، سکه نیز خواهد توانست از حمایت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پشتیبانی کند. شکست محدوده ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان در بازار دلار، شرایط بازار سکه را بسیار پیچیده خواهد کرد و احتمال افت تا محدوده ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مطرح خواهد شد. در صورت شکست حمایت دلار، رشد اونس طلا تنها می تواند افت قیمت سکه را محدود کند.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها