|
کدخبر: 181540

این کشور بیت کوین رایگان هدیه می دهد!

نایب بوکله (Nayib Bukele)، رئیس‌جمهور السالوادور، طی سخنرانی خود از تعیین تاریخ اجرای مصوبه مجلس این کشور مبنی بر پذیرش بیت کوین به‌عنوان ارز رایج این کشور خبر داد. علاوه بر این، بوکله عنوان کرد که شهروندان السالوادور می‌توانند با نصب کیف پول مخصوص این کشور، ۳۰ دلار بیت کوین رایگان دریافت کنند.

اقتصاد این کشور بیت کوین رایگان هدیه می دهد!

رویترز روز جمعه گزارش داد که قانون پذیرش بیت‌کوین به‌عنوان ارز رسمی کشور السالوادور از ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) به اجرا در خواهد آمد.

علاوه بر این، السالوادور از کیف پول الکترونیکی چیوو (Chivo) استفاده می‌کند. شهروندان با دانلود و احراز هویت در این کیف پول می‌توانند ۳۰ دلار بیت کوین رایگان دریافت کنند. طبق اعلام بوکله، شهروندان به محض احراز هویت از طریق برنامه تشخیص چهره کیف پول، می‌توانند این ۳۰ دلار بیت کوین را برداشت کنند.

در تاریخ ۹ ژوئن (۱۹ خرداد) طرح قانونی‌شدن بیت کوین به‌عنوان دارایی رسمی این کشور با ۶۲ رأی مثبت، ۱۹ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع توسط اکثریت اعضای مجلس السالوادور به تصویب رسید.

طبق این قانون، فروشندگان و تجار السالوادور موظف‌اند علاوه بر دلار، بیت کوین را هم به‌عنوان یک ارز رسمی و شیوه پرداخت قانونی بپذیرند. این در حالی است که مخالفت‌ها علیه این قانون جدید مبنی بر آن که قانون اساسی این کشور را نقض می‌کند، افزایش یافته است.

منبع: ارز دیجیتال

ارسال نظر