|
کدخبر: 176970

طلا ارزان شد

قیمت طلا در معاملات روز جمعه به دنبال قوی شدن ارزش دلار و اوج گیری بازده اوراق قرضه، تحت تاثیر آمار اقتصادی مثبت آمریکا به پایین‌ترین حد بیش از دو هفته اخیر نزول کرد.

اقتصاد طلا ارزان شد

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۸۹۶ دلار و ۳۹ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه تا مرز ۱۹۱۶ دلار و ۴۰ سنت صعود کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۸۶۴ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته ۱.۹ درصد ریزش کرد و در ۱۸۷۳ دلار و ۳۰ سنت بسته شد.

به گفته ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت ئی دی اند اف من کپیتال مارکتس، دلار قوی تر و رشد بازده اوراق خزانه آمریکا به همراه وضعیت بیش خرید در بازار طلا به ریزش قیمت ها منتهی شدند. همچنین اشاراتی از سوی بانک مرکزی آمریکا درباره تمایل برای تعدیل سیاست انبساطی انجام گرفت.

شاخص دلار در برابر سبدی از رقیبان به بالاترین حد در سه هفته گذشته صعود کرد و طلا را برای دارندگان سایر ارزها گران تر ساخت. بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله به ۱.۶۳ درصد صعود کرد.

آماری که روز پنجشنبه منتشر شد نشان داد شمار متقاضیان دریافت بیمه بیکاری در آمریکا هفته گذشته به پایین ۴۰۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده و همزمان کارفرمایان آمریکایی به روند استخدام در ماه مه سرعت بخشیدند.

رابرت کاپلان، رییس بانک فدرال رزرو دالاس گفت: اقتصاد آمریکا در حال پشت سر گذاشتن تبعات پاندمی است و پیشرفت هایی را به سوی اشتغال کامل و تورم دو درصدی داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران منتظر انتشار آمار اشتغال ماهانه بخش غیرکشاورزی آمریکا در روز جاری هستند تا به برآورد روند احیای بازار کار در بزرگترین اقتصاد جهان و اقدامات بعدی بانک مرکزی آمریکا بپردازند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۲۷ دلار و ۳۱ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۲۸۲۹ دلار و ۲۶ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، ۱۱۴۸ دلار و ۵۰ سنت معامله شد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر