|
کدخبر: 176953

بازار سکه و طلا در انتظار مذاکرات وین

نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر گفت: مذاکرات وین در نرخ طلا و سکه تاثیر گذار است و باید منتظر بود و دید که قیمت ها در روز دوشنبه چه روندی خواهد داشت.

اقتصاد بازار سکه و طلا در انتظار مذاکرات وین

محمد کشتی آرای درباره وضعیت قیمت سکه و طلا در دومین هفته خرداد ۱۴۰۰ گفت: در این هفته میزان تغییرات نرخ طلا و سکه نسبت به هفته گذشته اندک بوده است و البته ناگفته نماد در اوایل هفته به دلیل کناره گیری رییس کل بانک مرکزی از سمت خود سبب شد که قیمت دلار به شدت افزایش یابد و تا مرز ۲۵ هزار تومان برسد و همین امر باعث شد که در یک روز قیمت طلا و سکه همسو با نرخ ارز افزایش یابد وبه مرز ۱۱ میلیون تومان برسد اما در روزهای بعد قیمت ها به سطح قبل بازگشت.

او افزود: به طور کلی طی این هفته بازار طلا و سکه در وضعیت آرامی بود و قیمت آن در بازه ای محدود نوسان داشت. اونس جهانی در این هفته با کاهش ۹ دلاری همراه بود. سکه طرح قدیم به طور متوسط حدود ۱۵۰ هزار تومان افزایش یافت همچنین هر قطعه سکه طرح جدید حدود ۴۰ هزار تومان به ارزش آن افزوده شد.

کشتی آرای بیان کرد: نیم سکه ، ربع سکه و سکه یک گرمی بدون تغییر در نرخ به ترتیب با مبلغ ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان ، ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان به فروش رسیدند از طرف دیگر هر مثقال طلا به مبلغ ۴ میلیون و ۶۷۵ هزار تومان رسید که تغییر قیمتی محسوسی را تجربه نکرد. هرگرم طلای ۱۸ عیار با ثبات در نرخ به یک میلیون و ۷۲ هزار تومان رسید.

 او اظهار کرد: در هفته آینده شاهد تعطیلی ۲ روزه در بازار خواهیم بود و از روز دوشنبه قیمت ها تغییر خواهد کرد البته مذاکرات وین در نرخ طلا و سکه تاثیر گذار است و باید منتظر بود و دید که قیمت ها در روز دوشنبه چه روندی خواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها