|
کدخبر: 176318

بازار رمزارزها امروز از همیشه بدتر!

برخی کارشناسان گفتند که قیمت طلا در ۳ سال آینده به ۴۰۰۰ دلار می رسد ، زیرا گفته می شود تورم واقعی ۱۲ درصد است. به دلیل یارانه ها استخراج بیت کوین در آرژانتین رونق گرفته است.

اقتصاد بازار رمزارزها امروز از همیشه بدتر!

بسیاری از خوانندگانی که افزایش اخیر قیمت طلا را دنبال می کنند ، باید در حال حاضر خوشحال باشند.

پس از رسیدن به بالای ۱۹۵۰ دلار آمریکا در هر اونس در ژانویه (دی) ۲۰۲۱ ، روند طولانی روند نزولی قیمت وجود داشت. بدون در نظر گرفتن افت ناگهانی و بهبود در اوایل ماه مارس (اردیبهشت) ، سرانجام طلا روند صعودی به خود گرفت. از ۳۱ ماه مه ، هر اونس طلا ۱،۹۰۷ دلار آمریکا بود.

اقدام اخیر قیمت طلا به دلیل نگرانی های مربوط به تورم ، نوسانات شدید رمزنگاری ها ، پایین آمدن دلار آمریکا ، اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده و افزایش تنش های ژئوپلیتیکی جهان است که شاید بدتر از آن شود.

برخی از تحلیلگران عقیده دارند که بدهی عظیم ایالات متحده و افزایش تورم احتمالی می تواند باعث افزایش قیمت طلا شود همچنین تصویب اخیر چین برای واردات عظیم طلا در شارژ قیمت این فلز اثر گذار است. در همین حال ، جروم پاول رئیس فدرال رزرو گفت که سیاست پولی این نهاد بدون تغییر باقی خواهد ماند و ترس از افزایش تورم را کم اهمیت جلوه می دهد.

جدول-رمزارز1

افت دوباره بیت کوین

در حالی که بازار گسترده رمزنگاری از رکود دردناکی رنج می برد ، گزارش جدید روز دوشنبه نشان می دهد که استخراج کنندگان بیت کوین (BTC) در آرژانتین با بهره گیری از سیاست های پیچیده انرژی ، در حال رونق هستند.

گزارشی از بلومبرگ که در بوینس آیرس تایمز بازنشر شد می گوید که استخراج مسکونی بیت کوین به دلیل ترکیبی از عوامل از جمله کنترل ارز ، یارانه های انرژی و تورم کوچک در حال افزایش است.

ترکیبی از شرایط مطلوب حتی توجه بین المللی را به خود جلب کرده است ، زیرا شرکت استخراج کننده کانادایی Bitfarms Ltd. به دنبال ایجاد آنچه بزرگترین عملیات استخراج در آمریکای جنوبی است - بخشی از شکوفایی صحنه تجارت رمزنگاری در سراسر کشور است. در اوایل سال ، Bitfarms تخمین زده بود که تسهیلات جدید می تواند BTC را با هزینه ای بیش از ۴۰۰۰ دلار برای هر سکه استخراج کند.

علی رغم بازگشت از پایین حد در معاملات آسیا ، بیت کوین در مسیر رکورد دومین درصد کاهش ماهانه خود است.

ارز رمزنگاری شده نزدیک به ۳۶هزار و ۲۰۰ دلار تغییر قیمت داد که ۳۷.۵٪ ضرر برای ماه مه (خرداد) است. قیمت ها در اوایل امروز به کمترین میزان ۳۴هزار و ۱۹۵ دلار رسید.

با توجه به داده های Bitstamp ، کاهش ماهانه ۳۷٪ افت در نوامبر(بهمن) ۲۰۱۸ را پشت سر می گذارد و فقط از افت ۴۰٪ در سپتامبر(شهریور) ۲۰۱۱ است.

بیت کوین

جدول-رمزارز2

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر