|
کدخبر: 170082

گفت و گوی گسترش نیوز با مدرس بازارهای مالی

پیش‌بینی آینده دوج کوین و اتریوم / کدام رمزارزها رشد خواهند کرد؟

در بازار رمزارز همراه با سرمایه‌گذاران باتجربه هستیم و باید هر روز به دنبال دانش جدید در این بازار باشیم. سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها بدون تحلیل تکنیکال و بنیادی پر ریسک خواهد بود.

اقتصاد پیش‌بینی آینده دوج کوین و اتریوم / کدام رمزارزها رشد خواهند کرد؟

در روزهایی به سر می‌بریم که دوگانه بازار سرمایه و بازار رمز ارزها شکل گرفته است و بازار سرمایه هم حال خوشی ندارد. شرایط موجود رمزارزها را به سر زبان‌ها انداخته است. البته نگرانی‌هایی نیز در خصوص ریسک‌های بازار رمزارز مطرح می‌شود. رحمان معصوم پور امیرآبادی مدرس بازارهای مالی در گفت‌وگو با گسترش نیوز گفت: بازار رمزارز برای افرادی که دانش تحلیل تکنیکال و بنیادی ندارد، پر ریسک خواهد بود. در همه بازارهای مالی این شرایط هست. تمامی رمزارزها به رهبر خودشان نگاه می‌کنند. بیت کوین رهبر رمزارزها محسوب می‌شود. شاهد همبستگی میان رمز ارزها هستیم، زمانی که بیت کوین حرکت کند، رمزارزهای دیگر نیز هم جهت با بیت کوین حرکت خواهند کرد.

معصوم-پور

معصوم پور امیرآبادی اظهار داشت: رمزارزها در شرایط فعلی در بر روی قله قرار دارند. معامله‌گرانی که نوسان گیری می‌کنند، نسبت به افرادی که به دنبال نگه‌داری (HODL) هستند، شرایط بهتری دارند. اصلاح‌های زیادی را در بازار خواهیم داشت. در بازه زمانی پایین امکان ورود هست اما برای نگه‌داری بلندمدت شرایط مناسبی وجود ندارد. اصلاح بالای ۳۰ درصد در بازار رمز ارز دور از انتظار نیست.

این مدرس بازارهای مالی در خصوص ریسک بازار رمزارز نسبت به بازار سرمایه گفت: زمانی باید از بازار سرمایه حرف زد که در کشور صنعت، کارخانه و بانکی در حال سوددهی باشد. زمانی که شرکت و بانک سوده نداریم، بورس معنا نخواهد داشت. بازار سرمایه زمانی معنا پیدا می‌کند که صنعت کشور به سمت جلو حرکت کند. در آن زمان باید به بورس اتکا کرد. تا زمانی که احتکار سهام در دولت صورت می‌گیرد، امکان ورود به بازار بورس وجود ندارد. بورس ایران تکنیکال پذیر و فاندامنتال پذیر نیست. ورود به این بورس باخت به معنای واقعی هست. ایران مثل چین و ونزوئلا برای جمع‌آوری نقدینگی از بورس استفاده کرد.

چه زمان به بازار رمزارز ورود کنیم؟

معصوم پور امیرآبادی تصریح کرد: الآن زمان مناسبی برای بازار رمز ارز نیست. هر زمان اصلاح بازار صورت گرفت، برای نگه‌داری در رمزارزها ورود کنید. به صورت کلی برای ورود در هر بازاری سرمایه‌گذاری خوب هست اما باید علم و دانش بازار را داشته باشیم. زمانی که سرمایه‌گذاران در بازاری ورود می‌کنند، به سرمایه‌گذاری پایدار فکر می‌کنند. خیلی از رمزارزها سیستمی دارند که دولت‌ها دسترسی به آنها ندارند. در نتیجه سرمایه‌گذاری در این بازار خصوصاً بیت کوین مناسب هست. سرمایه‌گذاری بر روی رمزارزهایی که غیر متمرکز هستند و مقدار ثابتی دارند خوب هست. تا زمانی که چنین رمزارزهایی وجود دارد، مسلماً سرمایه‌گذاران به سمت این رمز ارزها خواهند رفت.

دوج کوین و اتریوم در مسیر رشد

این فعال بازار رمز ارز در پایان گفت: بازار رمزارزها کوچک هست و به این علت اشخاص سرشناس خصوصاً افراد قدرتمند از نظر مالی در این بازار تأثیرگذار هستند. در بازار فارکس بیش از ۴.۵ ترلیون دلار گردش مالی داریم اما کل سفارش‌ها در رمزارزهایی مثل بیت کوین به اندازه سفارش یک بانک در بازار فارکس هست. کوچک بودن این بازار شرایطی را ایجاد می‌کند که شخصی مثل ایلان ماسک بازار را جا به جا می‌کند. این روند تا زمانی ادامه خواهد داشت که بازار کوچک باشد. هر زمان بازار بزرگ شود، امکان تأثیرگذاری وجود نخواهد داشت. حمایت ایلان ماسک بسیار تأثیرگذار بود. رمزارزهایی مثل دوج و اتریوم در آینده رشد خوبی را تجربه خواهند کرد.

نکته پایانی پیرامون بازار رمزارزها و بازار سرمایه

از مشروح صحبت‌های رحمان معصوم پور امیرآبادی مدرس بازارهای مالی به این نکات باید توجه کرد. اولین موضوع این هست که بازار رمزارز برای افرادی که دانش تحلیل تکنیکال و بنیادی ندارد، پر ریسک خواهد بود. همچنین بورس ایران تکنیکال پذیر و فاندامنتال پذیر نیست. در شرایط موجود ورود به این بورس باخت به معنای واقعی هست اما خیلی از رمزارزها سیستمی دارند که دولت‌ها دسترسی به آنها ندارند. در نتیجه سرمایه‌گذاری در این بازار خصوصاً بیت کوین مناسب هست. در نتیجه مقایسه بازار سرمایه ایران با بازار رمزارز در شرایط فعلی شدنی نیست.

 

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها