|
کدخبر: 168812

قیمت طلا کامبک زد

قیمت سکه مرز ۱۰ میلیون تومانی را پس گرفت اما قیمت دلار نتوانست بالای مرز حساس ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان را پس بگیرد و سطح زیر ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان نوسان دارد.

اقتصاد قیمت طلا کامبک زد

قیمت سکه و دلار در روز گذشته تغییرات منفی را ثبت کردند و مرزهای حساس خود را از دست دادند.

در شروع معاملات روز شنبه قیمت دلار آمریکا افزایش یافت و نرخ ابتدایی آن بالای مرز ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی قرار گرفت. قیمت دلار هرات نیز به دلار بازار آزاد نزدیک بود.

دلار هرات در روز گذشته به زیر ۲۳ هزار و ۸۰۰ توان کشیده شد، اما امروز بالای آن نوسان می‌کرد. در ابتدای امر نرخ‌های دلار بازار داخل و دلار هرات به هم نزدیک بودند، اما در ادامه دلار بازار داخل دوباره به زیر مرز ۲۳ هزار و ۷۰۰ توان کشیده شد.

در نتیجه همبستگی بین دلار هرات و بازار داخل ضعیف شد. دلار هرات بالای ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان نوسان می‌کرد و دلار بازار آزاد زیر مرز ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان جابجا می‌شد. قیمت سکه امامی نیز که دیروز مرز حساس ۱۰ میلیون تومانی را از دست داده بود، امروز آن را پس گرفت و تا پایان معاملات نیمه اول روز آن را حفظ کرد.

تغییرات قیمتی سکه

سکه امامی که در روز گذشته مرز حساس ۱۰ میلیون تومانی را از دست داده و در آخرین ساعات روز گذشته تا ۹ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان نزول کرده بود، امروز رشد کرد و مرز حساس را پس گرفت. قیمت سکه در شروع معاملات امروز ۱۰ میلیون تومان بود. نرخ سکه در ادامه قدری نوسان کرد و معاملات نیمه اول روز را روی مرز ۱۰ میلیون تومان به پایان رساند.

قیمت ابتدایی نیم سکه، سکه ربع و سکه گرمی نسبت به قیمت‌های انتهایی دیروز تفاوتی نداشت. نیم سکه ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد و سکه ربع روی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قرار داشت. قیمت ابتدایی سکه گرمی نیز ۲ میلیون ۵۰ هزار تومان بود. تا پایان معاملات نیمه اول روز تنها قیمت سکه گرمی قدری افت کرد و نیم‌سکه و ربع سکه تغییری ثبت نکردند. سکه گرمی در طول معاملات نیمه اول روز ۵۰ هزار تومان افت کرد و روی ۲ میلیون تومان قرار گرفت.

برگشت گرم طلا به بالای یک میلیون

طلای ۱۸ عیار در روز گذشته به زیر ۱ میلیون تومان کشیده شد و دوشنبه را با نرخ ۹۹۳ هزار تومان به پایان رساند. قیمت ابتدایی طلای ۱۸ عیار در معاملات روز سه‌شنبه ۹۹۷ هزار تومان بود، اما در همان ابتدای امر رشد کرد و در حدود ۱ میلیون تومان و بالای آن قرار گرفت. طلای ۱۸ عیار دوباره افت کرد و معاملات نیمه اول روز را روی ۹۹۵ هزار تومان به پایان رساند.

نوسان طلای جهانی

قیمت طلای جهانی در روز سه‌شنبه کار خود را در نزدیکی ۱۷۸۰ دلار شروع کرد و در ابتدای امر قدری بالا رفت، اما دوباره نزولی شد و به نزدکی ۱۷۷۶ دلار باز گشت. بخشی از نوسان سکه بازار داخل تحت تاثیر فراز و فرود طلای جهانی اتفاق افتاد.

تغییرات قیمتی دلار

دلار آمریکا دیروز دو مرز حساس را از دست داد. قیمت دلار در انتهای معاملات روز گذشته زیر ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان و روی ۲۳ هزار و ۶۲۰ تومان بود. قیمت این ارز در ابتدای معاملات سه‌نشبه با ۲۳۰ تومان افزایش روی ۲۳ هزار و ۸۵۰ تومان قرار گرفت.

در ادامه معاملات نرخ دلار دوباره افت کرد و روی ۲۳ هزار و ۶۵۰ تومان معاملات نیمه اول روز را به پایان رساند.

دلار هرات بالاتر از دلار تهران

دلار هرات هم که در روز گذشته به زیر ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان کشیده شده بود، در روز سه‌شنبه رشد کرد. دلار هرات در ساعات ابتدایی معاملات در حوالی ۲۳ هزار و ۸۲۰ و ۲۳ هزار و ۸۴۰ تومان نوسان می‌کرد و قیمت‌های گزارش شده از دلار هرات به دلار بازار داخل بسیار نزدیک بود. اما در ادامه با افت قیمت دلار در بازار داخل اختلاف بین دلار هرات و بازار داخل زیاد شد.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها