|
کدخبر: 168687

قیمت طلا همچنان رو به کاهش

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار با کاهش روبرو شد.

اقتصاد قیمت طلا همچنان رو به کاهش

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۷۷ دلار و ۹۳ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۷۸ دلار و ۱۰ سنت رسید.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس درباره روند بازار گفت: در معاملات روز جاری دلار آمریکا و بازده اوراق قرضه اندکی افزایش پیدا کرده اند و این عامل تاثیرگذار بر قیمت طلا بوده است.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب افزایش یافت و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر کرد. بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا نزدیک به سطح ۱.۵۷۰ درصد ایستاد.

فعالان بازار اکنون منتظر سیاست پولی دو روزه بانک مرکزی آمریکا هستند که روز چهارشنبه به پایان می رسد و اگرچه تغییر سیاست پولی عمده ای پیش بینی نمی شود اما سرمایه گذاران به اظهارات جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا درباره اقتصاد توجه دقیقی خواهند داشت.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی ژاپن سیاست پولی خود را بدون تغییر حفظ کرد و همزمان محدودیتهای جدید برای مقابله با افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ چشم انداز احیای اقتصادی شکننده این کشور را تیره کرد.

در این بین، هند روز دوشنبه به نیروهای ارتش دستور داد به کمک برای مقابله با افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ بروند و کشورها قول دادند به هند کمک پزشکی فوری بفرستند تا وضعیت اضطراری فعلی را کنترل کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۲۹۲۰ دلار و ۷۸ سنت رسید. بهای این فلز ارزشمند روز دوشنبه تا مرز ۲۹۴۱ دلار صعود کرده بود.

بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، ۲۶ دلار و ۱۲ سنت معامله شد. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۲۳۸ دلار و ۵۷ سنت رسید.

منبع: ايسنا

ارسال نظر