|
کدخبر: 140738

آخرین تغییرات قیمت طلا، سکه و ارز (۱۹ آذر)

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف افت بهای طلای جهانی و با پیروی از رشد نرخ ارز، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به دوازده میلیون و ۷۱۱ هزار تومان رسید.

بانک و بیمه آخرین تغییرات قیمت طلا، سکه و ارز (۱۹ آذر)

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر اخبار دلگرم کننده از واکسن کووید۱۹ که سرمایه‌گذاران را به سوی دارایی‌های پرریسک هدایت کرد، کاهش یافت.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۸۶۵ دلار و ۴۶ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۸۷۰ دلار و ۲۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه با ۰.۵ درصد افزایش، در ۱۸۷۴ دلار و ۲۰ سنت بسته شده بود.

دولت ترامپ روز سه‌شنبه بسته‌ای به ارزش ۹۱۶ میلیارد دلار شامل حمایت‌ها و کمک‌های دولتی و محلی را پیشنهاد کرد که نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه آن را به منزله پیشرفت در مذاکرات مربوط به اقدامات محرک مالی ارزیابی کردند. اخبار مذکور ریزش قیمت طلا را که همواره پناهگاه امنی برای دارایی‌ها در برابر تورم ناشی از بسته‌های محرک مالی عظیم است، محدود کرد.

شرکت جانسون اند جانسون اعلام کرد ممکن است نتایج آزمایش مرحله آخر واکسن کووید۱۹ تک دوزی را که سرگرم ساخت آن بوده است زودتر از موعد دریافت کند. این خبر به صعود بیشتر بازارهای سهام آسیایی کمک کرد. شرکت فایزر هم مانع دیگری را از سرراه خود برداشت. سازمان غذا و داروی آمریکا اسنادی را منتشر کرد که درباره ایمنی یا تاثیر واکسن ساخت این شرکت با همکاری شرکت بایو ان تک آلمان هیچ هشدار جدیدی نداد.

بر اساس گزارش رویترز، مایکل لانگفورد، مدیر اجرایی شرکت مشاوره ایرگاید اظهار کرد: تدابیر محرک مالی تاثیرگذار خواهد بود زیرا ارزش دلار را ضعیف کرده و نقدینگی بیشتری تولید می‌کنند که به سوی طلا سرازیر می‌شود. بازارها امیدوارند تدابیر محرک مالی آمریکا تا هفته آینده رونمایی شوند و طلا ممکن است تا پایان سال تا مرز ۱۹۰۰ دلار پیشروی کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، به ۲۴ دلار و ۳۸ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، در ۱۰۲۸ دلار و ۱۷ سنت معامله شد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۳۱۱ دلار و ۸۷ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌‌چهارشنبه ۱۹ آذر ساعت ۱۹، با ۳۸۹ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۵،۹۸۳ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۵ هزار و ۹۸۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۹۸۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۱۹ آذر ساعت ۱۹، با ۴۴۸ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۳۱،۴۴۶ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۱ هزار و ۴۵۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۰ هزار و ۴۵۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم دوازده میلیون و ۱۹۷ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید دوازده میلیون و ۷۱۱ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۶۰ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان است.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها