|
کدخبر: 155933

امروز در بازارهای مالی چه گذشت؟ + نمودار

امروز سه‌شنبه ۵ اسفند در بازار ارز بطور کلی خریداران فعال‌تر بودند و همین عامل موجب شد که دلار به کانال ۲۵ هزار تومانی بازگردد و به تبع آن سکه نیز توانست خود را تا محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ارتقاء دهد.

بانک و بیمه امروز در بازارهای مالی چه گذشت؟ + نمودار

روند بازار دلار، معامله گران را گیج و سردرگم کرده است. یک روز اسکناس آمریکایی با قدرت در مسیر کاهشی قرار می گیرد و روز بعد، به مسیر صعودی بازمی گردد. در روزهای اخیر، تصمیم گیری برای خرید یا فروش دلار دشوارتر شده است و کمتر کسی حاضر است که به قصد میان مدت معامله ای را صورت دهد. بازار در شرایط انتظاری به سر می برد و به صورت روزانه خود را با اتفاقات جدید هماهنگ می کند. روز دوشنبه، معامله گران با توجه به توافق ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی، بیشتر در موقعیت فروش قرار داشتند؛ با این حال، امروز، معامله گران بیشتر به اخباری توجه می کردند که بازگشت به برجام در کوتاه مدت را میسر نمی دانست. آمریکا عنوان کرده است، ایران را مسئول برخی از حملات در کشور عراق می داند و در این سو، ایران نسبت به ابتکار اروپا برای شرکت آمریکا در مذاکرات به عنوان مهمان، واکنش مشخصی نداشته است.

در مجموع امروز خریداران در بازار ارز فعال تر بودند و همین عامل موجب شد که دلار به کانال ۲۵ هزار تومانی بازگردد. سکه نیز با تکیه بر رشد دلار توانست خود را تا محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالا بیاورد. سکه که دیروز سه درصد از ارزش خود را از دست داده بود، امروز با سه درصد افزایش در صدر جدول بازدهی قرار گرفت و ارزش از دست رفته خود را به دست آورد.

نوسان گیری در محدوده مجاز

در حالی که برخی از بازیگران ارزی، نوسانات رفت و برگشتی روزهای اخیر را ناشی از اخبار متناقض دانسته اند، دسته ای از فعالان باور دارند، بازار تحت تاثیر نوسان گیری معامله گران بزرگ قرار دارد و اخبار بیشتر شبیه بهانه هایی است که این دسته از معامله گران برای کسب سود خود از آن استفاده می کنند. به اعتقاد آن ها، معامله گران سعی می کنند در دامنه ای که بازارساز حساسیت زیادی به آن ندارد، قیمت دلار را دچار نوسان رفت و برگشتی کنند. از نگاه معامله گران، بازارساز نسبت به مرز ۲۶ هزار تومانی حساسیت دارد و باید برای خرید در آن منطقه احتیاط کنند.

در شرایط فعلی، به نظر می رسد، معامله گران دلار تلاش کنند که قیمت را به بالای محدوده ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان ببرند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، بازار آماده می شود که یکبار دیگر به مرز ۲۶ هزار تومانی حمله می کند. به طور قطع اگر مرز ۲۵ هزار تومانی از دست برود، نوسان گیران بار دیگر به سوی محدوده ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی حرکت خواهند کرد.

بازدهی+بازار

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر