|
کدخبر: 166385

قیمت دلار فردا به کدام سو می رود؟ (۲۹ فروردین)

این روزها بازار ارز برای حرکت به سمت مسیر بعدی منتظر روشن شدن نتیجه نشست وین است و قیمت دلار تحت تاثیر همین موضوع بین ۲۴۸۰۰ تا ۲۵۱۰۰تومان نوسان دارد و معامله‌گران هم از خرید‌های سنگین دست کشیده و در همین محدوده قیمت نوسان‌گیری می‌کنند.

اقتصاد قیمت دلار فردا به کدام سو می رود؟ (۲۹ فروردین)

درحالی امروز چهارمین نشست مشترک برجام در وین برگزار شد که هنوز خبری در این باره اعلام نشده و مسئولان هر بار تعیین تکلیف این مهم را به جلسه بعد موکول می‌کنند؛ اما نگاه همه بازارهای داخلی از جمله ارز به نتیجه این موضوع است و به همین دلیل معامله‌گران تا روشن شدن وضعیت برجام دست از خرید و فروش کشیده‌اند.

 

امروز در بازار ارز هم خبری از معاملات سنگین نبود و قیمت دلار در سطح ۲۴۹۰۰تومان ثابت ماند، این درحالیست که معامله‌گران شب گذشته تلاش کردند نرخ این ارز را در معاملات پشت‌خطی به بالای ۲۵هزار تومان برسانند اما در نهایت دلار با قیمت ۲۴۹۲۰تومان در این بازار بسته شد.

حالا با شکست نوسان‌گیران در افزایش قیمت دلار، امروز روند این ارز در معاملات پشت خطی نزولی شده و قیمت آن تا ۲۴۶۵۰تومان کاهش یافته است که به نظر می‌رسد از آنجا که قیمت دلار طی چند روز گذشته تقریبا درجا زده و روزهای خوشی برای سرمایه‌گذاران این بازار نبوده، معامله‌گران قصد دارند با افزایش فروش‌هایشان در نرخ فعلی، در روز‌های آینده حجم خرید با قیمت‌های پایین را بالا برده تا بتوانند قبل از روشن شدن آینده برجام سودی هرچند جزیی به جیب بزنند.

البته عده‌ای دیگر با استناد به افزایش عرضه ارز طی روزهای گذشته بر این باورند که بازارساز تا قبل از انتخابات مانع از رشد قیمت دلار خواهد شد؛ در این میان روند نرخ درهم نیز از اهمیت بالایی برخوردار است اما از آنجا که این ارز هم در چند روز اخیر روی سطح ۶۸۲۰تومان ثابت مانده فعلا انتظار نمی‌رود دلار با افزایش قیمت رو‌به‌رو شود.

 

منبع: اقتصاد آنلاین
  • امیر ارسالی در

    دروغ همه دزدن

ارسال نظر