|
کدخبر: 163334

رقیب بیت کوین در بازار

سطح ۱۷۵۰ دلاری قیمت طلا حتی با بهبود پیش بینی کوتاه مدت صعودی برای این بازار همچنان مهم است.

اقتصاد رقیب بیت کوین در بازار

احساس صعودی در بازار طلا در بین تحلیلگران وال استریت در حال بهبود است در هفته ای که گذشت قیمت طلا روند صعودی به خود گرفت. قیمت هر اونس طلا توانست از یک روند نزولی، خارج شود. با این حال ، بازار هنوز موانع عمده ای برای رفع کاهش قیمت دارد و سرمایه گذاران خرده فروشی همچنان تردید دارند که روند فعلی ادامه پیدا کند.

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می دهد شکاف به طور نسبی زیادی بین تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران مین استریت(سرمایه گذاران کوچک و متوسط) وجود دارد. اگرچه قیمت طلا توانسته از پایین ترین سطح ماه گذشته خود بالا آید و هفته را به بالای ۱۷۰۰ دلار در هر اونس خاتمه دهد ، اما برخی از تحلیلگران می گویند که آزمایش واقعی هنوز در انتظار است.

آینده نه چندان بد

کالین سیزینسکی ، استراتژیست ارشد بازار در مدیریت ثروت SIA ، گفت: « قیمت طلا در هفته گذشته بسیار ناچیز کاهش پیدا کرد ، بنابراین ما شاهد یک بهبود فنی هستیم. البته من آینده ای را برای طلا نمی بینم که بتواند قیمت ها را به روند کاملاً صعودی افزایش دهد.»

سیزینسکی افزود که برای اینکه طلا به طور کامل صعودی شود ، قیمت ها باید از ۱۷۸۰ دلار در هر اونس عبور کنند.

این هفته ۱۵ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان ، ۱۱ یا ۷۳٪ پیش بینی افزایش قیمت طلا را داشتند. در همین زمان ، تحلیلگران نزولی و خنثی در این هفته مساوی بودند و هر نظر دو رای یا ۱۳٪ به دست آورد.

در همین حال ، در مجموع ۱۵۶۵ رای در نظرسنجی های آنلاین سرمایه گذاران خرده به دست آمد. از این تعداد ، ۶۳۶ پاسخ دهنده یا ۴۱٪ به دنبال افزایش طلا در هفته آینده بودند. ۶۸۴ مورد دیگر ، یا ۴۴٪ ، روند نزولی را پیش بینی کردند ، در حالی که ۲۴۵ رای دهنده ، یا ۱۶٪ ، بی طرف بودند.

در حالی که وال استریت در کوتاه مدت بازار طلا را بطور چشمگیری صعودی پیش بینی کردند ، بسیاری از تحلیلگران حرکت فعلی را یک جهش اصلاحی کوتاه مدت می دانند. دارین نیوزوم ، رئیس Newsom موسسه تحلیل بازار ، گفت که او فکر می کند طلا کوتاه مدت روند صعودی داشته باشد ، اما او منتظر است ببیند آیا مقاومت در برابر ۱۷۵۶،۱۰ دلار شکسته می شود یا خیر؟

او افزود: طلا همچنان با رقابت شدید دلار آمریکا روبرو است که به نظر می رسد در حال حاضر دلار در روند صعودی بلند مدت تری داشته باشد.

مارک لیبویت ، یک کارشناسان بازار دیگری گفت که او در کوتاه مدت قیمت طلا را نیز صعودی پیش بینی می کند اما هشدار داد که اصلاح بازار به پایان نرسیده است.

همراه با جهش فنی قیمت طلا ، مارک چندلر ، استراتژیست ارشد بازار، گفت که افزایش نرخ تورم می تواند سرمایه گذاران را به سوی بازار طلا سوق دهد.

کلایو لمبرت ، تحلیلگر فنی ، گفت که روند طلا هنوز نزولی است اما در حال بهبود است.

توجه ها به سوی اتریم

ارز دیجیتالی اتریم در روز گذشته جهش کرد و به بالاترین سطح خود رسید ، دومین ارز رمزنگاری شده ۵ روز متوالی روند افزایشی به خود گرفت.

بر اساس داده های CoinDesk ، این ارز رمزنگاری شده در حدود ۲۰۹۷ دلار معامله شد و از بالاترین سطح قبلی عبور کرد.

این قیمت در پی تصمیم ویزا(شرکت کارت اعتباری بین المللی) برای تسهیل استقرارهای مبتنی بر رمزنگاری در شبکه بلاک چین Ethereum ، این هفته ۲۴ درصد افزایش یافته است. البته در بازار امروز اتریم دچار افت شد و ۴ درصد از ارزش خود را از دست داد. این کاهش قیمت را برخی مرتبط به رقابت فشرده در بازارهای ارز دیجتالی می دانند.از نظر این گروه وقتی ارز دیجتالی رکورد شکنی می کند سرمایه گذاران به سوی سایر ارزهایی می روند که پنانسیل افزایش قیمت دارند.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر