|
کدخبر: 161686

بیت کوین بخریم یا طلا؟

قیمت طلا در نیمه اول سال ۱۳۹۹ به شدت افزایش یافت که عمده آن به دلیل افت عملکرد اسمی و واقعی این فلزگرانبها بود.

اقتصاد بیت کوین بخریم یا طلا؟

 قیمت طلا در زمان همه‌گیری‌های سال گذشته روند افزایشی داشت. در ابتدای سال با شیوع ویروس کرونا و افزایش وحشت درباره این ویروس، همچنین شدت گرفتن قرنطینه ها در تمامی جهان، سرمایه گذاران به سوی سرمایه‌گذاری‌های امن حرکت کردند. به طور سنتی این سرمایه گذاران به سوی بازار طلا حرکت کردند که همین موجب افزایش قیمت فلزگرانبها در سال گذشته شد.

نوسانات طلا

در ابتدای سال ۱۳۹۹، طلای نقدی با قیمت هزار و ۴۸۵ دلار بازار را به پایان رساند که می توان گفت پایین ترین قیمت را در نخستین روز سال رقم زده بود.

 اما بعد از ۵ ماه روند افزایشی، بیشترین قیمت خود در سال را تجربه کرد. در ۱۶ مرداد سال ۱۳۹۹ قیمت طلا وارد کانال ۲ هزار دلار شد و بیشترین قیمت خود را رقم زد. ۲ هزار و ۷۰ دلار بالاترین قیمت طلا در سال گذشته بود.

آخرین قیمتی که این بازار تجربه کرد هزار و ۷۴۵ دلار بود که باز نسبت به ابتدای سال گذشته افزایش قیمت ۲۶۰ دلاری داشته است.

طلا

 

آینده برای قیمت طلا

تقاضای فاندامنتال می تواند در سال پیش رو افزایش پیدا کند. چین پیش بینی می کند که در سال  جاری با اقدامات محرک امسال و بهبودی شدید در مصرف ، رشد دو رقمی داشته باشد.

البته در هند ، بازار عمده طلا ، چندان مثبت به نظر نمی رسد. این کشور به طور احتمالی روند واکسن آهسته‌ای خواهد داشت و با خطرات شدید بانکی روبرو است. این می تواند بهبود اقتصاد هند در سال را مختل کند. به نوبه خود ، بهبودی کندتر می تواند اشتهای مصرف کننده را برای هزینه ها تحت تأثیر قرار دهد ، با بیکاری بالا و برخی از بخش ها هنوز دست و پنجه نرم می کنند.

سرمایه اقتصادی به طور احتمالی به روند قیمت ها در سال آینده نزدیکتر باشد. طلا پیش بینی می شود که به سودهای بدست آمد بستگی داشته باشد. با این حال ، به نظر می رسد افزایش به 2300 دلار امکان حمایت باید همراه با ریسک های بیشتری باشد. به همین دلیل شاید در همین کانال ۱۷۰۰دلار نوسان داشته باشد وفعلا تلاشی برای ورود به کانال های بالاتر نکند.

طلا

رقیب طلا در بازار

از سوی دیگر رقیب شدید این روزهای طلا، بیت‌کوین است که بین سرمایه گذاران یکه تازی می کند. همچنین نهادهای بزرگ نیز توجه زیادی به این ارز کرده اند به همین دلیل به نظر می رسد وفاداران به طلا افراد سنتی یا قدیمی هستند. حالا باید توجه کرد سرمایه گذاران بیشتر به ارزهای دیجیتالی حرکت می کنند یا وفادارای خود را به طلا ثابت می کنند

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر