|
کدخبر: 161521

سال ۱۴۰۰ در کجا سرمایه گذاری کنیم؟

بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۰ کدام است؟ کدام بازار در سال جدید بیشترین بازدهی را خواهد داشت؟ این سوالی است که هر سال، سرمایه‌گذاران به دنبال یافتن پاسخ آن هستند. منبع: خبرآنلاین

اقتصاد سال ۱۴۰۰ در کجا سرمایه گذاری کنیم؟

در سال ۹۹ بورس تهران با وجود فراز و نشیب زیادی که داشت، توانست بازدهی ۱۵۵ درصدی در شاخص کل و بازدهی ۱۴۸ درصدی در شاخص «هم وزن» را ثبت کند. امسال هم مثل سال‌های گذشته، سرمایه‌گذاران به دنبال این هستند که بهترین بازار برای سال جدید را شناسایی کرده و در آن سرمایه‌گذاری کنند.

پارسا هروی تحلیلگر بازار سرمایه معتقد است بورس می‌تواند بهترین بازار برای سال آینده باشد. او ابتدا به وضعیت فعلی بورس اشاره کرد و گفت: اخیرا شاخص کل بورس رشد کرده اما برخلاف گذشته، الان دیگر نباید خیلی شاخص محور نگاه کنیم. باید با دقت و جزییات بیشتری به صنایع مختلف نگاه کنیم. بازدهی شاخص کل در دو هفته آخر سال ۹۹ حدود ۱۱ الی ۱۲ درصد رشد داشته اما شاخص «هم وزن» حدود یکی دو درصد رشد کرده که ناچیز است. این نشان می‌دهد درحال‌حاضر توجه معامله گران به سهم‌های بزرگ تر بازار است.

وی گفت: یکی از دلایلی که وضعیت شاخص «هم وزن» خوب نیست، صف فروش سهام کوچک است که به نظرم ارتباط با دامنه نوسان نامتقارن دارد که باعث پایین آمدن نقدشوندگی سهام شده است. سهم‌های کامودیتی محور، از نظر بنیادی زیر ارزش بنیادی معامله می‌شدند و پی بر‌ای ۳-۴ واحدی داشتند. با توجه به رشدی که این سهم‌ها در یک ماه اخیر داشتند، جذابیت این سهم‌ها کمتر شده. البته این به معنای پایان رشد این سهم‌ها نیست. اتفاقا همچنان جذاب هستند. اما هر رشدی باشد، آهسته و پیوسته خواهد بود.

او در پایان بورس را بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری دانست و گفت: اگر بخواهیم با سایر بازارها مثل سکه، طلا، مسکن، دلار و سود بانکی مقایسه کنیم، در سال ۱۴۰۰ بازدهی سهامداران می‌تواند با انتخاب سهام درست، بیشتر از بازدهی سایر بازارها باشد.

 

  • ناشناس ارسالی در

    میوه را ارزان کنید نمیتوانیم میوه بخریم یا علی

  • ناشناس ارسالی در

    لبنیات وشیر را ارزان کنید شیر نمیتوانیم بخریم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها