|
کدخبر: 158312

بازار طلا در مسیر اصلاح

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران از کاهش قیمت طلا و سکه متاثر از افت نرخ ارز و ارزش اونس جهانی خبر داد و گفت: بازار طلا از اواخر هفته گذشته وارد مسیر اصلاح قیمت شده و این روند تا زمانی که دلار رو به کاهش باشد ادامه خواهد داشت.

اقتصاد بازار طلا در مسیر اصلاح

محمد کشتی‌آرای درباره حال‌و‌هوای بازار طلا در اولین روز معاملات اظهار کرد: بهای اونس جهانی حدود ۱۷دلار کاهش یافته و بازار ارز هم از اواخر هفته گذشته روند نزولی در پیش گرفته و این دو عامل در کنار نبود تقاضا باعث شده امروز قیمت طلا و سکه نسبت به پنجشنبه اندکی ارزان شود.

این فعال بازار طلا ادامه داد: در راستای این روند نزولی، طلا در مقایسه با هفته قبل بیش از ۳۰هزار تومان، سکه طرح امامی و قدیم به ترتیب حدود ۳۰۰ و ۲۰۰هزار و انواع دیگر سکه هم تقریبا ۵۰هزار تومان کاهش قیمت داشته‌اند.

کشتی‌آرای از ادامه رکود در بازار طلا خبر داد و افزود: با توجه به روند نزولی بازار طلا تعداد فروشندگان اندکی افزایش یافته اما همچنان تقاضا برای خرید طلا و سکه بسیار پایین است چراکه بازار برای خروج از رکود به ثبات قیمت‌ها نیاز دارد.

او همچنین به ممنوعیت خرید و فروش طلا در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: ما از قبل به مردم توصیه کرده بودیم که طلا و سکه را از واحد‌های دارای مجوز رسمی از اتحادیه طلا خریداری کنند چراکه هنوز زیرساخت مناسب برای خرید آنلاین فراهم نیست، از همین رو با افزایش شکایت‌ها از این بخش به دستور قوه‌قضاییه خرید و فروش طلا و سکه در فضای مجازی ممنوع شد.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا با پیش‌بینی قیمت‌ها در هفته سوم اسفند تصریح کرد: از آنجا که نرخ ارز متاثر از خبرهای سیاسی نوسان زیادی دارد نمی‌توانیم چشم‌اندازی از آینده بازار‌ها داشته باشیم اما فعلا بازار طلا در مسیر اصلاح قرار گرفته و اگر روند نزولی دلار و اونس جهانی ‌ادامه داشته باشد شاهد کاهش بیشتر قیمت طلا و سکه خواهیم بود.

قیمت طلا و سکه ۱۶اسفند ماه۹۹

کشتی‌آرای در پایان با تشریح قیمت‌ها بیان کرد: در جریان معاملات امروز بازار تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی در ساعت (۱۴: ۰۰) به ۱۰میلیون و ۳۷۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۱۵۰هزار تومان کاهش یافت، ضمن اینکه حباب سکه هم به ۴۵۰هزار تومان رسید.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا اضافه کرد: قیمت نیم سکه در بازار امروز شش میلیون و ۱۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۸۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان است؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار چهار میلیون و ۴۰۷هزار و طلای ۱۸عیار گرمی یک میلیون و ۱۷هزار تومان اعلام شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها