|
کدخبر: 154786

آخرین قیمت سکه در بازار (۹۹/۱۱/۳۰)

در حالی که موتور جهانی نرخ سکه( نرخ طلا) نزولی است بازار سکه به پشت گرمی نرخ دلار موقعیت خرید قرار گرفته است.

اقتصاد آخرین قیمت سکه در بازار (۹۹/۱۱/۳۰)

پشت گرمی نرخ سکه به بازار دلار

بازار سکه دو موتور محرک دارد نرخ جهانی طلا و نرخ دلار در بازار داخلی. در هفته‌ای که گذشته نرخ طلا روند نزولی داشت. بهای طلا در بازار‌های جهانی حتی یک کانال پایین تر آمد اما نرخ سکه در این هفته به نرخ طلا توجهی زیادی نکرد و حتی در روزهای اخیر حباب نرخ آن رشد کرد. این روند در معاملات پشت خطی دیشب نیز ادامه یافت در

چهارشنبه شب، سکه بازان به روند نزولی بازار جهانی اونس طلا توجهی نکردند و خریدهای خود را افزایش دادند. افزایش خریدها موجب شد که فلز گران بهای داخلی پا به محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی بگذارد. به گفته فعالان، سکه بازان به افزایش احتمالی نرخ دلار دلخوش کرده اند، چرا که دیشب اسکناس امریکای بالای مرز ۲۶ هزار تومانی را به خود دید. افزایش سکه در شرایطی رخ داد که بهای اونس طلا در بازارهای جهانی نه تنها به بالای هزار و ۸۰۰ دلار نیامد، بلکه تا محدوده هزار و ۷۷۰ دلاری پایین رفت.

کم توجهی سکه بازان به ریزش بهای اونس در بازارهای جهانی موجب شده است که حباب سکه روز به روز بیشتر شود. دیروز حباب سکه به بالای مرز ۹۰۰ هزار تومانی رفت و به محدوده ۹ درصدی نزدیک تر شد. افزایش مرتب حباب نشان می‌دهد که معامله گران نگران وقایع آتی هستند و به همین دلیل حاضر هستند، این فلز گران بها را بسیار بالاتر از ارزش ذاتی خود خرید کنند.

سکه-قیمت-991130-01

در مورد سکه‌های کوچک نیز چنین حکایتی وجود دارد. دیروز حباب نیم سکه به محدوده ۲۲ درصدی رفت و ارزش ذاتی ربع سکه با نرخ بازاری‌اش به فاصله ۵۸ درصدی رسید. در صورتی که یک خبر مثبت از وضعیت آتی اقتصاد به بازار سکه برسد، نزول سکه‌های کوچک بسیار بیشتر از سکه امامی خواهد بود. البته در شرایط کنونی بازار انتظار گشایش اقتصادی را ندارد. سکه در صورتی که امروز به بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی برود، خریداران بیشتری را به سوی خواهد کشید. با این حال، در صورتی که دلار رشد خاصی را تجربه نکند، احتمال از دست رفتن محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی در بازار سکه وجود خواهد داشت.

سکه-قیمت-991130-02

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها