|
کدخبر: 154303

قیمت سکه دوباره افزایشی می‌شود؟

قیمت طلا تاب و توان زیادی برای صعود ندارد، بنابراین نرخ سکه امروز چشم به نرخ دلار دارد.

اقتصاد قیمت سکه دوباره افزایشی می‌شود؟

از دید برخی معامله گران نوسان دلار می‌تواند نرخ سکه را تا ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بالا ببرد. اما برخی دیگر عقیده دارند بازار وارد فاز طبیعی خود شد.

قیمت سکه طبیعی تر شد

سرعت نزول سکه از مقدار افت نرخ دلار پیشی گرفت تا حباب فلز گران بهای داخلی کاهش پیدا کند.پاسخ سکه به افت ۲ درصدی دلار در روز دوشنبه، کاهش ۳ درصدی بود، امری که باعث شد، حباب سکه ۱۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کند و به محدوده ۶ درصدی برود. این اتفاق در حالی رخ داد که در ابتدای هفته، فاصله ارزش ذاتی سکه از نرخ بازاری آن، به بالای ۸ درصد رسیده بود. هر چقدر حباب سکه کاهش پیدا کند، نشان از طبیعی تر شدن فرآیند معاملات و کاهش هیجانات معامله گران دارد.

چشم سکه به نوسان دلار

نوسانات طلای جهانی در ابتدای هفته چندان شدید نبود، در نتیجه نگاه معامله گران بیشتر به سوی روند نرخ دلار جلب شده است. برخی سکه بازان همگرا شدن روند دلار در بازارهای داخلی را به عنوان عاملی در نظر می‌گیرند که خبر از تعادل نرخ اسکناس امریکایی می‌دهد. دیروز ارزش دلار در بازار نقدی و حواله‌ای بالای مرز ۲۵ هزار تومانی قرار گرفت؛ این در حالی بود که در ابتدای هفته میان این دو نرخ نزدیک به ۲ هزار تومان فاصله وجود داشت. هم چنین نرخ صرافیهای بانکی و دلار بازار آزاد در روز دوشنبه به حدود ۶۰۰ تومان رسید، حال آنکه در ابتدای هفته بالای هزار تومان بود.برخی از سکه بازان با توجه به چنین اتفاقاتی در بازارهای مختلف ارزی، انتظار افت یا افزایش چندانی برای دلار را ندارند و اعتقاد دارند، نرخ دلار سعی می‌کند، نوسانات خود را به کانال ۲۵ هزار تومانی محدود کند.

این در حالی است که شماری از سکه بازان اعتقاد دارند که نوسانات دلار سیاسی است. آنها دیشب سعی داشتند بر روی شایعات و اخباری مانور کنند که بر روی حمله موشکی به اربیل عراق تاکید داشت. از نگاه آن ها، چنین اخباری می‌تواند منجر به افزایش خریدهای هیجانی در بازار ارزی در روز جاری شود و از این طریق، فلز گران بهای داخلی را نیز به بالای ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هدایت کند.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر