|
کدخبر: 146413

وضعیت بازار سکه در پسا‌ترامپ

بازار سکه تحت‌تاثیر روند قیمت دلار حرکت می‌کند.

اقتصاد وضعیت بازار سکه در پسا‌ترامپ

از آنجا که انتظار می‌رود، اسکناس امریکایی در ابتدای هفته جاری دچار افت قیمت شود، به احتمال زیاد فلز گرانبهای داخلی نیز در مسیر نزولی حرکت خواهد کرد. سکه در انتهای هفته گذشته ۳۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد. با این حال توانست سطح حمایتی ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی را حفظ کند. برخی از فعالان، باور دارند سطح یاد شده در روز شنبه شکسته خواهد شد و حتی فلز گرانبهای داخلی به سوی زیر ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حرکت خواهد کرد. روز چهارشنبه ارزش ذاتی سکه حدود ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود.

با این حال، با توجه به افت احتمالی قیمت دلار، کف قیمت سکه نیز می‌تواند پایین‌تر برود. البته این نکته را نباید از خاطر برد که سکه‌بازان در هفته‌های اخیر در برابر افت قیمت بسیار مقاومت کرده‌اند و فلز گرانبهای داخلی مدت‌هاست که کانال زیر ۱۱ میلیون تومان را تجربه نکرده است. سکه در همین هفته گذشته به‌تدریج خود را به کانال ۱۲ میلیون تومان رساند و حتی به محدوده ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قدم گذاشت. با این حال، عبور از ترامپ، جهت انتظارات در بازار سکه داخلی را تغییر داد. روز پنج‌شنبه نیم‌سکه و ربع‌سکه افت زیادی را تجربه نکردند؛ با این حال، این دو سکه کوچک نیز در روز شنبه به احتمال زیاد، تسلیم جهت کاهشی خواهند شد.

نیم‌سکه و ربع‌سکه حباب بیشتری نسبت به سکه امامی دارند، در نتیجه افت بیشتر آن‌ها، دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد. اگر مقاومتی در بازار سکه برای افت قیمت صورت بگیرد، نشان می‌دهد که سکه‌بازان نسبت به آینده قیمت دلار خوش‌بین هستند و وضعیت کاهشی را پایدار نمی‌دانند. عامل دیگری که می‌تواند در برابر روند نزولی مقاومت خود را نشان دهد، نرخ حواله درهم است. اگر نرخ حواله درهم به زیر مرز ۷ هزار تومانی نرود، احتمال افت معنادار دلار دشوار است و در نتیجه سکه نیز در برابر افت قیمت مقاومت خواهد کرد.

 

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها