|
کدخبر: 144633

بازار مسکن در مناطق میانی پایتخت

قیمت‌های پیشنهادی بسیاری از مالکان برای واحدهای مسکونی واقع در دو منطقه مصرفی در مرز نیمه شمالی و جنوبی پایتخت با کاهش مواجه بوده است.

اقتصاد بازار مسکن در مناطق میانی پایتخت

تحقیقات میدانی از بازار مسکن در دو منطقه ۹ و ۱۰ که با عنوان مناطق مصرفی واقع در مرز نیمه شمالی و جنوبی تهران شناخته می‌شوند، از عقب‌نشینی برخی مالکان این مناطق از قیمت‌های قبلی حکایت دارد. به گفته برخی از واسطه‌های ملکی فعال در این دو منطقه در حال حاضر برخی قیمت‌های پیشنهادی در بازار خرید و فروش مسکن نسبت به حدود دو ماه گذشته با کاهش مواجه شده و یکی از دلایل آن را اتفاقات رخ داده در خارج از بازار مسکن عنوان می‌کنند.

بر اساس این گزارش، در این دو منطقه مصرفی از پایتخت تعداد خریداران نسبت به ماه‌های گذشته با افت مواجه بوده به‌طوری‌که جو غالب بر بازار تداوم کاهش قیمت مسکن در ماه‌های آینده است. نتیجه بررسی میدانی بازار مسکن از برخی بنگاه‌های معاملات ملکی نشان داد، برخی از خریداران و فروشندگان در هفته‌های گذشته برای دریافت قیمت مراجعه کردند اما بخش قابل توجهی از مراجعات منجر به قرارداد نشد. طبق پیش‌بینی فعالان بازار مسکن در این دو منطقه مصرفی، طبق سنوات گذشته بازار مسکن در دو ماه پایانی سال با یک رونق نسبی مواجه می‌شود. نتایج این گزارش حاکی از آن است که بازار مسکن به ویژه در این دو منطقه واقع در مرز نیمه شمالی و جنوبی تهران در یک بلاتکلیفی از آینده قرار دارد، به این معنا که بخش قابل توجهی از خریداران به دلیل کاهش انتظارات تورمی، به دلیل انتظار افت بیشتر قیمت‌ها فعلا تمایل زیادی برای ورود به بازار مسکن ندارند. در عین حال در سمت عرضه نیز یکسری فروشندگان با پیش بینی تداوم کاهش قیمت، ملک خود را با تخفیف بیشتر عرضه کردند و برخی فروشندگان نیز به دلیل عدم پیش بینی از آینده فعلا از عرضه ملک خود امتناع می‌کنند.

 

 

منبع: دنیای اقتصاد
  • ناشناس ارسالی در

    دیگر بازی تموم شد

ارسال نظر