|
کدخبر: 142781

دلار درگیر قیمت درهم شد!

علامت‌ها از نوسان نزولی دلار در روز جاری خبر می‌دهد اما اگر درهم ایستادگی کند ورق می‌تواند به نفع دلار بازگردد.

اقتصاد دلار درگیر قیمت درهم شد!

امروز معامله گران دلار بیشتر از همیشه به افزایش نرخ حواله درهم دل خواهند بست. حواله درهم دیروز علی‌رغم افت قیمت، بار دیگر مرز روانی ۷ هزارتومانی را حفظ کرد و درصورتی‌که روز جاری هم بتواند بالای مرز یادشده نوسان کند، رفتن دلار به‌سوی نرخ‌های پایین‌تر بسیار دشوار خواهد بود. با این‌حال، نزول درهم می‌تواند زمینه‌ساز نزول قیمت دلار حداقل تا ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان هم شود. معامله گران فنی باور داشتند، نقطه حمایتی اول دلار پس از دست رفتن محدوده ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومانی، نقطه ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود و پس‌ازآن بازار می‌تواند به‌راحتی تا ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان هم نزول کند. بااین‌حال، تا زمانی که درهم خط ۷ هزارتومانی را حفظ کرده است، بعید است انتظارات کاهشی در بازار بیشتر از این تقویت شوند.

قیمت دلار از کانال درهم

در معاملات پشت خطی گرچه قیمت درهم هنوز در محدوده ۷ هزار و ۶۰ تومان قرار دارد اما برخی تحلیل گران فنی اعتقاددارند ۱۰ دقیقه معامله زیر این قیمت در بازار امروز ظرفیت کاهش نرخ تا ۷ هزار و ۲۰ تومان را هم دارد البته اگر نرخ درهم بتواند بالای این سطح قرار گیرد تا سطح هفت هزار و ۱۲۰ تومان هم قابلیت افزایش دارد. نرخی که با توجه به برابری درهم به دلار به معنای ارزش ۲۶ هزارتومانی دلار در بازار نقدی است.

قیمت درهم از کانال هرات

در بازار هرات روند قیمت دلار کماکان نزولی است قیمت دلار در بازار هرات در صورت از دست دادن نقطه حمایتی ۲۵ هزار و ۳۰۰ قابلیت ریزش تا مرز قیمتی در کانال ۲۵ هزار تومان و ۲۴ هزار تومان را دارد. درحال‌حاضر قیمت دلار هرات در سطح ۲۵ هزار و ۴۰۰ قرار دارد.

رابطه دلار در بازار داخلی با اونس طلا در بازارهای جهانی

عده‌ای از فعالان باور دارند، افت قیمت دلار در روزهای اخیر، واکنش برخی از معامله گران داخلی نسبت به افزایش بهای اونس جهانی بوده است. این عده باور دارند، فروشندگان بزرگ بازار سکه برای جلوگیری از اثر افزایشی اونس طلا، در موقعیت فروش به بازار ارز هجوم آورده‌اند و با فروش دلار خود، مانع از افزایش قیمت‌ها در بازار سکه شدند. کسی که سکه را بالای ۱۲ میلیون تومان در هفته گذشته فروخته بود، از افزایش بهای اونس و احتمال بردن سکه به بالای ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دچار ضرر سنگینی می‌شد.

درنتیجه از نگاه برخی فعالان، سکه بازان از اهرم دلار برای خنثی‌سازی اثر افزایش اونس طلا استفاده کردند. ازآنجایی‌که امروز بازار جهانی تعطیل است، این دسته از معامله گران انتظار دارند که فشار کاهشی از جانب سکه بازان متوجه دلار نباشد؛ بااین‌حال، روند قیمت دلار در ۱۵ روز گذشته عمدتاً نزولی بوده است و همین مسئله انتظارات بازیگران بازار ارز را دشوار است که به سمت صعود قیمت‌ها سوق دهد. البته در معاملات پشت خطی دیشب قیمت به بالای ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان آمده بود و این عامل می‌تواند فضای ابتدای روز جاری را متفاوت‌تر کند.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها