|
کدخبر: 140217

آخرین تغییرات قیمت طلا، سکه و ارز (۱۷ آذر)

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف ثبات بهای طلای جهانی و رشد نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به دوازده میلیون و ۱۳۸ هزار تومان رسید.

بانک و بیمه آخرین تغییرات قیمت طلا، سکه و ارز (۱۷ آذر)

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر عوامل مختلف نظیر امیدواری به تصویب بسته کمک مالی کرونایی در آمریکا و خوشبینی به عرضه واکسن کووید۱۹ ثابت ماند.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۸۳۷ دلار و چهار سنت ایستاد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و ۱۸۴۰ دلار و ۸۰ سنت معامله شد.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد شرکت خدمات مالی اکسی کورپ، رشد ضعیفتر اشتغال و تشدید محدودیت‌های جابجایی اجتماعی، موانع را برای واکنش به وضعیت اقتصادی در کنگره کمتر کرده است.

آماری که روز جمعه منتشر شد، نشان داد که اقتصاد آمریکا در نوامبر پایین‌ترین میزان اشتغالزایی در شش ماه گذشته را داشته است.

مذاکرات برای رسیدن به توافق در خصوص بسته کمک مالی کرونایی جدید روز جمعه شتاب جدیدی پیدا کرد و یک گروه متشکل از نمایندگان هر دو حزب سرگرم تلاش برای به تصویب رساندن لایحه کمک ۹۰۸ میلیارد دلاری هستند.

به گفته اینس، اگرچه بازار طلا ممکن است درباره میزان این بسته مایوس شده باشد اما بازارها از این حقیقت که هر دو حزب حاکم از این لایحه حمایت می‌کنند و سازش بیشتری در کنگره وجود دارد، حمایت خواهند شد.

طلا از اقدامات محرک مالی که انتظارات تورمی را بالا می‌برد، پشتیبانی می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، از سوی دیگر ابهامات ژئوپلیتیکی با آماده شدن آمریکا برای تحریم‌ها دهها مقام چینی افزایش پیدا کرده است.

با این حال رشد قیمت طلا به دلیل آماده شدن انگلیس به عنوان نخستین کشوری که که واکسن کووید۱۹ شرکت فایزر و بایو ان تک را عرضه می‌کند، محدود شد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، به ۲۴ دلار و سه سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۹ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۰۳۴ دلار و ۲۹ سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۲۳۵۰ دلار و ۴۹ سنت معامله شد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌‌دوشنبه ۱۷ آذر ساعت ۱۹، با ۹ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۵،۶۰۴ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۶۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز دوشنبه ۱۷ آذر ساعت ۱۹، با ۱۰۸ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۳۱،۱۰۱ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۱ هزار و ۱۰۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۰ هزار و ۱۰۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم یازده میلیون و ۴۹۸ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید دوازده میلیون و ۱۳۸ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۴۰۱ هزار تومان است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها