|
کدخبر: 142487

پیش بینی بازار ها در هفته آینده

در هفته گذشته بورس با افتی بیش از شش درصد بیشترین زیان را بین کارنامه هفتگی بازارهای مالی ثبت کرد. آیا در هفته آینده این روند تغییر خواهد کرد؟

اقتصاد پیش بینی بازار ها در هفته آینده

برآیند پیش‌بینی کارشناسان این است که احتمالا در هفته جدید بورس یک روند امیدبخشی را از سر بگیرد و در مقابل بازار ارز و طلا احتمالا یک روند باثبات را پشت سر بگذارند.

محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران: برای هفته جدید  پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا دیگر میلی به گران یا ارزان شدن ندارد. بنابراین احتمالا هفته آینده قیمت طلا در محدوده یک میلیون و ۱۳۱ هزار تومان داد و ستد شود.

مهدی پورمهر، کارشناس اقتصادی: امکان محتمل استمرار تحریم‌ها، قیمت دلار را در ۲۶ تومن محکم‌تر می‌کند.

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه: گزارش‌های ماهانه و ۹ ماهه می‌تواند بر روند بازار سهام تاثیرگذار باشد.

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه: احتمالا هفته بعد بازار سهام متعادل است و احتمالا روند تعادلی بازار سهام رو به بهبودی باشد، شروع معاملات بازار سهام مثبت خواهد بود اما نکته مهم بازار هفته آتی این است که از روند مثبت به سمت روند نزولی پیش برود.

حمید اسدی، حقوقدان و کارشناس بازار سرمایه: بازگشت شاخص کل بستگی به دو عامل دارد؛ اول اینکه باید سریعا محدودیت‌هایی برای بازارگردان‌ها در خرید سهام وضع شود. عامل دوم هم حمایت از بازار سرمایه از طریق صندوق تثبیت بازار سرمایه است.

در همین حال وزیر اقتصاد نیز با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنم مگر به غیر از ضرورت، افراد برای سهام عدالت سهامداری کنند و اساسا از منافع کوتاه مدت و بلندمدت آن بهره‌مند شوند، گفته است: با انتشار گزارشات شرکت‌ها و مشخص شدن میزان سودآوری قابل توجه بسیاری از این شرکت‌ها، انتظار داریم شاهد رونق هرچه بیشتر بازار باشیم.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر