|
کدخبر: 138469 شاپور پشابادی

اختصاصی گسترش‌نیوز:

رنگ جادویی آمازون برای فروش بیشتر

مشتری اگر احساس کند کالای مدنظرش، کمیاب است رغبت بیشتری به خرید پیدا می‌کند. به محض جستجوی یک کالای پرفروش در آمازون، تعداد کالای باقیمانده برای شما نمایش داده می‌شود.

اقتصاد رنگ جادویی آمازون برای فروش بیشتر

چینش گزینه‌های مختلف در سایت آمازون، رنگ‌بندی‌ها، اعلان‌ها، هشدارها و ... تصادفی نیست. فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ با استفاده از ابزارهای به ظاهر ساده، ضریب فروش را به حداکثر می‌رسانند. در ادامه به تعدادی از تکنیک‌های فروش آمازون نگاهی می‌اندازیم. با مقایسه این فروشگاه با نمونه‌های مشابه داخلی متوجه می‌شوید که دست‌اندرکاران این سایت‌ها هم از کارایی این ابزارها آگاه هستند و به درجات مختلف از آنها استفاده می‌کنند. با گسترش‌نیوز همراه باشید.

کمیابی ایجاد کنید

مشتری اگر احساس کند کالای مدنظرش، کمیاب است رغبت بیشتری به خرید پیدا می‌کند. به محض جستجوی یک کالا در آمازون، تعداد کالای باقیمانده در فروشگاه برای شما نمایش داده می‌شود. اگر دو دستگاه از موبایل موردعلاقه شما در انبار فروشگاه مانده باشد آمادگی ذهنی بیشتری برای خرید پیدا می‌کنید. در اینجا احتمالا به خود خواهید گفت «وقتی فقط دو دستگاه باقی مانده یعنی دیگران هم استقبال کرده‌اند». این تکنیک فروش در عین ساده بودن، قدرت اقناعی بسیاری دارد و به خصوص، مشتری‌ مردد را به خرید نهایی ترغیب می‌کند. وقتی موجودی کالا کاهش یافت حتماً تعداد اقلام باقیمانده را ذکر کنید یا از طریق ارسال پیام برای مشترکان، آنها را آگاه کنید.

بسته‌بندی کنید

تکنیک ظریف بعدی آن است که تعدادی کالا را در قالب یک بسته ارائه کنید. آمازون به وفور این کار را انجام می‌دهد و واقعاً هم موثر است. پژوهش‌های دانشکده کسب و کار هاروارد نشان می‌دهد که بسته‌بندی بازی‌ها، مشتریان را به خرید «زودتر» و «بیشتر» ترغیب می‌کند. بدیهی است که این تکنیک فقط زمانی موثر است که خرید اقلام مرتبط با کالای اصلی، اختیاری باشد. دلیل روان‌شناختی پشت این تکنیک ساده است: همه‌چیز به ارزش ذهنی و نسبی که مشتری به بسته نسبت می‌‌دهد مربوط می‌شود زیرا قیمت کالایی که در بسته قرار می‌گیرد معمولاً کمتر از نرخ تک‌فروشی است. از طرف دیگر فروش بسته‌ای باعث می‌شود که فروشنده‌ها، تخفیف‌های بسیار بیشتری برای سایت مادر و مشتریان آن در نظر بگیرند. بسته‌بندی فقط زمانی موثر است که خرید بیشتر برای مشتری، مقرون به صرفه باشد. تعریف اصطلاح مقرون به صرفه و قیمت‌ گذاری صحیح بسته‌ها، خود بحثی پیچیده و تخصصی است.

قدرت دو رنگ خاص

یک بار دیگر به نحوه رنگ‌بندی در آمازون نگاه کنید. در اینجا دو رنگ، نقش کلیدی بازی می‌کند: آبی و قرمز. آمازون در اطلاعات مهم و حساس مربوط به کالاهای پرفروش خود (قیمت، امتیاز مشتریان و تعداد باقیمانده) را با رنگ آبی و کادر اطراف را با رنگ قرمز نمایش می‌دهد. چرا؟ تحقیقات بسیار نشان‌ داده است که آبی، رنگ اعتماد است و استفاده از آن باعث کلیک بیشتر کاربران می‌شود. قرمز هم حالات روانی مثل احساس قدرت و شجاعت را تداعی می‌کند. آمازون از قرمز استفاده می‌کند تا شجاعت لازم برای کنار گذاشتن تردید و دودلی را در مشتری ایجاد کند. این الگو در نمونه داخلی این سایت یعنی دیجی کالا هم دیده می‌شود. بله رنگی که در فروشگاه، سایت یا وبلاگ خود استفاده می‌کنید اهمیت بسیاری دارد. ممکن است اغراق‌آمیز به نظر می‌رسد اما تحقیقات متعدد نشان می‌دهد که نحوه ارزیابی کالا توسط مشتری تا ۹۰ درصد (به صورت مستقیم و غیرمستقیم) به عامل رنگ‌بندی ارتباط دارد. از این دو رنگ استفاده کنید تا تعداد بیشتری از کاربران روی گزینه خرید کلیک کنند. رنگ‌بندی نادرست به سرعت کاربر را فراری می‌‌دهد. بسیاری از فروشگاه‌های معتبر برای لینک‌های خود از رنگ آبی استفاده می‌کنند اما این به آن معنا نیست که شما هم حتماً باید از همین رنگ استفاده کنید. نکته مهم استفاده از رنگی است که لینک‌های شما را متمایز و چشمگیر کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها