|
کدخبر: 136015

شرایط مسافرت با حمل ‌و نقل هوایی و زمینی

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: افرادی که تست آنها مثبت بوده پس از طی دوران قرنطینه که ۱۴ روز است می‌تواند از حمل‌ونقل عمومی مسافری جاده‌ای، قطار و هواپیما استفاده کنند.

اقتصاد شرایط مسافرت با حمل ‌و نقل هوایی و زمینی

شهرام آدم‌نژاد در مورد نحوه استفاده مسافران از حمل‌ونقل عمومی گفت: باتوجه به محدودیت‌های جدید افرادی که تست کرونای آنها مثبت شده باید پس از گذراندن دوران قرنطینه که از سوی وزارت بهداشت تعیین شده از حمل‌ونقل عمومی مسافری جاده‌ای، قطار و هواپیما استفاده کنند.

وی افزود: مبتلایانی که در زمان خرید بلیت برای روز مورد نظر جواب تست آنها در سامانه وزارت بهداشت مثبت اعلام شده نمی‌توانند اقدام به سفر کنند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: افرادی که مبتلا به این بیماری نیستند نیاز به ارائه تست منفی کرونا ندارند.

آدم‌نژاد در توضیح نحوه استعلام افرادی که قصد سفر دارند، گفت: باتوجه به فراهم شدن زیرساخت‌ها برای صدور بلیت هواپیما و قطار ابتدا کد ملی مسافر در سامانه‌ای که متعلق به وزارت بهداشت است استعلام می‌شود و در صورت منفی بودن ابتلا به کرونا برای افراد بلیت صادر می‌شود.

وی در مورد نحوه سفر با اتوبوس‌های بین شهری نیز گفت: باتکمیل زیرساخت‌ها برای صدور بلیت اتوبوس نیز استعلام انجام خواهد شد و باتوجه به اینکه پیش از این برای صدور بلیت اتوبوس کد ملی از مسافر دریافت نمی‌شد با تکمیل زیرساخت‌ها و اتصال به سامانه وزارت بهداشت استعلام کد ملی انجام خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با تلاش وزارتخانه‌های بهداشت و راه و شهرسازی زیرساخت‌ها از روز‌های اخیر فراهم شده و باتوجه به استعلام از سامانه وزارت بهداشت به مسافرانی که تست آنها مثبت شده و در سامانه وزارت بهداشت ثبت گردیده بلیت فروخته نمی‌شود.

 افرادی که تست آنها مثبت بوده پس از طی دوران قرنطینه که ۱۴ روز است می‌تواند از حمل‌ونقل عمومی مسافری جاده‌ای، قطار و هواپیما استفاده کنند.

آدم‌نژاد تصریح کرد: افرادی که تست آنها مثبت بوده پس از طی دوران قرنطینه که ۱۴ روز است می‌تواند از حمل‌ونقل عمومی مسافری جاده‌ای، قطار و هواپیما استفاده کنند.

 

منبع: میزان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها