|
کدخبر: 134845

پیش بینی جدید از قیمت طلا و سکه

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز شنبه ۲۴ آبان، یک میلیون و ۲۰۴ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد. اما امروز برای قیمت طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

اقتصاد پیش بینی جدید از قیمت طلا و سکه

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است: چنانچه تا پایان هفته حادثه غیر مترقبه‌ای رخ ندهد، کاهش قیمت طلا و سکه ادامه‌دار است.

نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر دلیل افت قیمت در بازار سکه را نبود تقاضا عنوان کرد.

کشتی‌آرای با تا‌کید بر اینکه خریداری در بازار طلا و سکه وجود ندارد، تصریح کرد: بازار طلا دیگر تمایلی به افزایش قیمت ندارد و همین موضوع باعث ثبات نسبی قیمت‌ها دربازار شده است.

وی یکی از دلایل اصلی کاهش معاملات و قیمت‌ها در بازار طلا را دستگیری دلال‌های معاملات کاغذی و فردایی طلا در روزهای گذشته اعلام کرد و افزود: به همین دلیل نیز سطح معاملات طلای آبشده در بازار به‌شدت کاهش یافته است.

کشتی‌آرای همچنین گفت:‌ به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، سطح تردد در سطح شهر و بازار تهران به‌شدت کاهش یافته و برهمین اساس نیز میل به خرید طلا و سکه کاهش چشمگیری داشته است؛ ضمن اینکه ثابت‌بودن طلای جهانی نیز به ثبات قیمت‌ها در بازار داخلی کمک کرده است.

افت قیمت سکه در شرایطی صورت گرفت که برخی فعالان انتظار داشتند،‌ افزایش بهای اونس طلا در روز جمعه و نزدیک شدن به مرز هزار و ۹۰۰ دلار کمی جذابیت خرید را بالاتر ببرد. با این حال، به‌نظر می‌رسد برای سکه‌بازان عوامل درون بازاری اهمیت بیشتری نسبت به متغیرهای بیرونی داشت. برخی فعالان هم باور داشتند سکه‌بازان زمانی که از افزایش قیمت ناامید شدند، فروش‌های خود را بالا بردند تا‌ آماده خرید در نرخ‌های پایین‌تر شوند.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها