|
کدخبر: 134618

پیش بینی مهم از قیمت طلا و سکه در هفته آخر آبان

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: طی هفته گذشته قیمت‌ها در بازار طلا نوسان قابل توجهی را تجربه کرد به طوریکه سکه در این مدت بیش از یک میلیون تومان گران شد.

اقتصاد پیش بینی مهم از قیمت طلا و سکه در هفته آخر آبان

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: طی هفته‌ای که گذشت، قیمت‌ها در بازار طلا نوسان چشمگیری را تجربه کرد به طوریکه قیمت سکه از حدود ۱۱میلیون و ۹۰۰هزار تومان در ابتدای هفته، به ۱۳میلیون تومان در روز پنجشنبه رسید؛ همچنین قیمت طلا در این هفته با رشد ۸۰هزار تومانی به گرمی یک میلیون و ۲۲۰هزار تومان صعود کرد.

به گفته محمدولی، از مهم‌ترین اتفاقات رخ داده طی این هفته سقوط ۸۰دلاری بهای اونس جهانی، انتشار خبر پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا و کشف واکسن کرونا بود که می‌توانست قیمت طلا را به شدت کاهش دهد اما از آنجا که نرخ ارز در این هفته مجددا افزایش یافته بود، شاهد رشد بهای طلا و سکه هم بودیم.

وی از عدم تغییر میزان تقاضا برای خرید مصنوعات طلا خبر داد و گفت: از ابتدای سال تا کنون تقاضا برای خرید مصنوعات طلا روبه کاهش بوده و به دلیل نوسان شدید قیمت کمتر کسی طلای زینتی می‌خرد، اما همچنان تقاضا برای طلای آب شده و سکه بیشتر از مصنوعات طلا است.

وی در پایان درباره وضعیت قیمت طلا و سکه در هفته پایانی آبان ماه نیز اظهار کرد: با توجه به سیگنال‌های مثبتی که به بازار ارز وارد و منجر به کاهش جزیی نرخ دلار شده، به نظر می‌رسد در هفته پیش رو هم شاهد ادامه روند نزولی در بازار ارز و به دنبال آن کاهش قیمت طلا و سکه باشیم.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها