|
کدخبر: 132704

محموله بزرگ روغن رسید

واردات ۳۳ هزار تن روغن خوراکی برای تنظیم بازار/ ۲۰ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی تا پایان سال وارد می‌شود

اقتصاد محموله بزرگ روغن رسید

با توجه به کمبود روغن در برخی از نقاط کشور، یک کشتی حامل ۳۳ هزارتن روغن خام خوراکی از نوع سویا در این بندرگاه تجاری پهلو گرفته است که تا ۳روز آینده تخلیه می‌شود.

اسکله شهید رجایی بندر از مهم‌ترین بنادر کشور است که سالانه بیشتر از ۱۰۰میلیون تن کالا شامل کالاهای اساسی در آن تخلیه و بارگیری می‌شود.

این بندر تجاری که دروازه صادرات و واردات کالا است در جنوب کشور در غرب استان هرمزگان واقع شده است.

با توجه به کمبود روغن در برخی از نقاط کشور یک کشتی حامل ۳۳ هزارتن روغن خام خوراکی از نوع سویا در این بندرگاه تجاری پهلو گرفت.

تخلیه روغن این کشتی عظیم‌الجثه تا ۳روز آینده در این بندر ادامه خواهد داشت.

در بندر شهید رجایی علاوه بر وجود این کشتی حامل روغن؛ خوشبختانه انواع دیگری از روغن نیز ذخیره شده که می‌تواند جوابگوی کمبود روغن در کشور شود.

شرکت فرآورده‌های روغنی ایران یکی از مکان‌هایی است که ذخیره و صادرات روغن از طریق آن انجام می‌شود؛ در این شرکت به طور میانگین روزانه ۱۰۰دستگاه تانکر روغن بارگیری می‌کنند.

اما بارگیری و صادرات روغن از بندرعباس تنها به بندر رجایی و تانکرهای حامل روغن ختم نمی‌شود و روزانه بیش از ۶۰۰تن روغن نباتی از طریق قطارهای باری به نقاط مختلف کشور ارسال می‌شود.

از ابتدای سال تاکنون ۱۸فروند کشتی حامل کالای اساسی در بندر شهید رجایی تخلیه شده و تا پایان سال ۲۰فروند کشتی دیگر حامل کالاهای اساسی نیز در این بندر تجاری پهلو خواهد گرفت.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها