|
کدخبر: 129726

دلار ریخت؛ بورس رشد کرد

در حالی که روند بازار سهام در سه روز قبل به شدت نزولی بود اما امروز با شروع معاملات بازار سهام تقاضا در بازار تقویت شد و شاخص کل روندی صعودی گرفت.

با شروع معاملات امروز بازار سهام طرف تقاضا در کلیت بازار سهام تقویت شد و شاخص کل متاثر از معاملات مثبت در نمادهای شاخص‌ساز رشدی ۳ هزار واحدی داشت.

دیروز در دقایق پایانی معاملات بازار سهام صف‌های فروش برخی از نمادها جمع شد و امروز نیز در مرحله پیش‌گشایش تقاضا در کلیت بازار سهام تقویت شد و روند شاخص کل و شاخص هم‌وزن مثبت شد.

نمادی مانند خودرو که در روزهای اخیر حدود ۲۰ درصد اصلاح داشته امروز با صف خرید همراه شده است و روندی مثبت دارد.

به نظر می‌رسد شاخص کل بازار سهام تا انتخابات آمریکا روندی سینوسی داشته باشد زیرا قیمت دلار در هنوز مشخص نیست و به نوعی بازار سهام منتظر ریزش قیمت دلار است و در طی چند روز گذشته قیمت دلار نیز حدود ۳ هزار و ۵۰۰ تومان ریزش داشته است.

به نظر می‌رسد با ریزش قیمت دلار و طلا سرمایه خارج شده از این بازارها به سمت بازار سهام که در کف قیمتی قرار حرکت می‌کند اما این موضوع نیز فقط یک سناریو است و باید اعتماد به بازار سهام بازگردد.

نمادهای فملی، خودرو و وبملت بیش‌ترین تأثیر مثبت و نمادهای حکشتی، خبهمن و رانفور بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

به نظر می‌رسد نوسان نزولی شاخص کل به دلیل جو هیجانی بازار سهام بود تمام شده و از طرفی نیز اکثریت سهم‌های بازار سهام در کف قیمتی خود قرار دارند و به نظر می‌رسد بازار سهام مستعد جذب سرمایه و رشد است.

در دو روز گذشته بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه جدید وارد بازار سهام شده است و این نشانی از خروج سرمایه از بازارهای سوداگری است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها