|
کدخبر: 126547

تغییر اساسی در وضعیت بازار بورس ، سکه و دلار

در روزی که شاخص بازار سهام حدود سه درصد افزایش یافت و بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان نقدیگی جدید وارد بازار سهام شد، قیمت دلار و سکه به شکل قابل توجهی عقب‌نشینی کرد. آیا این روند آغاز دوره جدید فعالیت بازارهاست؟

دیروز بازارها طبق انتظار پیش رفتند و در حالی که بازار سهام کمی تقویت شد دو بازار سکه و ارز شاهد افت قابل توجه قیمت بودند.

در نخستین روز هفته، نخستین افت قیمت سکه پس از ۵ افزایش متوالی به ثبت رسید. دیروز، هر سکه تمام بهار آزادی در معاملات عمده ۳۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت دلار نیز به همین شکل یک روند نزولی را دیروز طی کرد.

جدا از افت قیمت سکه و دلار گزارش داده شد که دیروز نرخ حواله درهم هم از محدوده ۸ هزار و ۲۰۰ تومانی پایین آمد و به حوالی ۸ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. با این حال، معامله‌گران باور داشتند، برای اینکه ریزش دلار در بازار ارز داخلی جدی‌تر شود، نیاز است که حواله درهم به زیر مرز ۸ هزار تومانی بازگردد و پایین سطح ۷ هزار و ۹۵۰ تومانی معامله شود.

اما در بازار سهام وضعیت چطور بود؟

در پایان معاملات روزشنبه بورس اوراق بهادار، شاخص کل با افزایش ۴۲ هزار واحدی (۸۴/ ۲ درصد) به یک میلیون و ۵۴۶ هزار واحد رسید. شاخص کل هموزن که از تمام نماد‌ها تاثیر یکسان می‌پذیرد پس از ثبت چندین افت در روزهای گذشته، سرانجام طعم مثبت شدن را چشید و با افزایش ۳هزار واحدی معادل ۷۸/ ۰ درصد به ۴۰۰ هزار و ۶۷۹ واحد رسید نگاه فعالان بازار از یکسو به انتخابات امریکا و از سوی دیگر به تحولات بنیادی بنگاه‌ها دوخته شده است.

سهم‌های بزرگ در مثبت جابه‌جا شدند و شاخص را صعودی و مثبت کردند. نقدینگی جدید به بورس وارد شده است. معامله‌گران حقیقی طی معاملات روز گذشته۷۳۸ میلیارد تومان نقدینگی وارد بازار کردند. در جریان معاملات روز شنبه ارزش معاملات خرد بورس(با حذف بلوک و اوراق) ۶هزارو ۳۱۸میلیارد تومان محاسبه شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر