|
کدخبر: 121339

بررسی وضعیت بورس و مسکن در دستور کار مجلس

رئیس مجلس در پاسخ به یک نماینده از برگزاری نشست غیرعلنی در یکشنبه هفته آینده برای بررسی وضعیت بازارهای مسکن، ارز و بورس، خبر داد.

اقتصاد بررسی وضعیت بورس و مسکن در دستور کار مجلس

علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۹ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح مالیات بر خانه‌های خالی اعاده شده از شورای نگهبان، در اخطاری با استناد به اصل ۳۱ قانون اساسی، گفت: داشتن مسکن متناسب با نیاز هر فرد حق مردم است، دولت موظف است که با رعایت اولویت مسکن را تامین کند. از طرفی دیگر براساس اصل ۲۲ قانون اساسی حیثیت، جان و مال مردم باید از تعرض مصون باشد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر خانه‌های خالی، افزود: ان شاءالله این ایرادات در نشست امروز اصلاح و رفع می‌شود، هدف اصلی از این اقدام این بود که با عرضه بیشتر مسکن قیمت‌ها کاهش پیدا کند اما در این فاصله دولت بازار را رها کرده است.

وی با بیان اینکه قیمت مسکن به صورت ماهانه حدود ۷ درصد در حال افزایش است، افزود: آقایان می‌گویند که مسئول اجرای قانون هستند حال باید بگویند که چه برنامه‌ای برای اجرای قوانین دارند از آن طرف ببینید که قیمت خودرو به کجا رسیده است، رئیس‌جمهوری به وزارت صمت برای کنترل بازار دستور داده، وزارتخانه‌ای که وزیر ندارد. حال یک ساختمان چگونه می‌خواهد جلوی این وضعیت بازار را بگیرد.

سلیمی گفت: رئیس‌جمهوری باید به وضعیت بازار عنایت بیشتری داشته باشد و خودروسازان باید کمک بیشتری داشته باشند زیرا مردم از این وضعیت ناراضی هستند. قیمت خودرو پرواز کرده و به عرش رسیده از این رو آقایان نباید تماشاچی باشند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: مجلس در روز یکشنبه در مورد وضعیت بازار مسکن، ارز و بورس به صورت غیرعلنی تشکیل جلسه خواهد داد.

منبع: تجارت نیوز
  • به امید سربازان گمنام امام زمان ارسالی در

    سلام
    دزدان بورس . خصولتیها . ارگانهای دولتی و شبه دولتی و نهاد و بنیادها را جمع کنید . تاوان دعوت تک تک شما و کسر بودجه تان را مردم نمیپردازند. پول مردم خون مردم است . سبد گردانان قطلع و طریق خصولتی مال مردم را بردند . با هر چه که خوردند و بردهاند هر کسی پس خواهد داد . و مردم میستاننند. 55 ملیون کد بورسی را اغفال کردید .

ارسال نظر