|
کدخبر: 117330

تولید ۱۸ کالا افزایش یافت

تولید ۱۸ قلم کالا از میان ۲۳ قلم کالای منتخب صنعتی و معدنی در ۴ ماهه امسال مثبت و افزایشی بوده است.

اقتصاد تولید ۱۸ کالا افزایش یافت

در ۴ ماهه امسال ۱.۹ هزار تن الیاف اکریلیک تولید شد که با توجه به تولید ۰.۸ هزار تن الیاف اکریلیک در مدت مشابه پارسال، تولید این محصول منتخب افزایش ۱۵۹.۱ درصدی داشته است.

همنچنین تولید ماشین لباسشویی در ۴ ماهه امسال افزایش ۶۷.۹ درصدی داشت. در این مدت ۲۸۶.۱ هزار دستگاه ماشین لباسشویی تولید شد و تولید این محصول در ۴ ماهه پارسال ۱۷۰.۴ هزار تن بوده است.

تولید انواع تلویزیون نیز با افزایش ۵۹.۶ درصدی مواجه بود. در ۴ ماهه امسال ۳۳۸.۱ هزاردستگاه تلویزیون تولید شد که میزان تولید در مدت مشابه پارسال ۲۱۱.۸ هزار دستگاه بوده است.

در زمینه تولید یخچال فریز در ۴ ماهه امسال ۴۵۲.۱ هزار دستگاه و در مدت مشابه پارسال ۴۴۶ هزار دستگاه تولید شد و افزایش ۱.۴ درصدی داشته‌ایم.

همچنین در ۴ ماهه امسال ۱۲۹.۲ هزارتن شمش آلومینیوم تولید شد و تولید این محصول در ۴ ماهه سال گذشته ۸۶.۲ هزار تن بوده است که شاهد رشد ۴۹.۹ درصدی در این محصول بودیم.

همچنین در چهار ماهه امسال ۲۵.۳ هزار دستگاه وانت تولید شد که با احتساب تولید ۱۹.۱ هزار دستگاه وانت در سال گذشته با افزایش ۳۲.۲ درصدی در این محصول روبه‌رو بودیم.

تولید لاستیک خودرو نیز در ۴ ماهه امسال افزایش ۲۷.۶ درصدی داشته است. در این مدت ۸۴.۷ هزار تن لاستیک خودرو تولید شد و میزان تولید در مدت مشابه پارسال ۶۶.۴ هزار تن بوده است.

در زمینه تولید کمباین نیز با توجه به تولید ۱۵۴ دستگاه در ۴ ماهه امسال افزایش ۲۴.۲ درصدی داشتیم. میزان تولید کمباین در چهار ماهه سال گذشته ۱۲۴ دستگاه بوده است.

در حوزه تولید نخ سیستم پنبه‌ای و ترکیبی الیاف مصنوعی نیز در ۴ ماهه امسال ۱۹.۲ درصد رشد داشته‌ایم. میزان تولید در این مدت ۸۲ هزار تن و در مدت مشابه پارسال ۶۸.۸ هزار تن بوده است.

از سوی دیگر تولید انواع سواری در ۴ ماهه امسال ۲۹۴ هزار دستگاه و در مدت مشابه پارسال ۲۴۷ هزار دستگاه بوده که افزایش ۱۹ درصدی را در این بخش شاهد بودیم.

در زمینه تولید سیمان نیز با تولید ۲۲.۳ میلیون تن، افزایش ۹ درصدی داشته‌ایم. میزان تولید سیمان در چهار ماهه سال گذشته ۲۰.۵ میلیون تن بوده است.

تولید نئوپان نیز در چهار ماهه امسال ۲۵۳.۴ هزار متر مکعب بوده است که با توجه به تولید ۲۳۳.۵ هزار متر مکعب در چهار ماهه سال گذشته ۸.۵ درصد افزایشی بوده است.

در حوزه تولید فولاد خام نیز ۷.۹ درصد افزایش تولید داشتیم. میزان تولید این ماده در چهار ماهه امسال ۹.۲ میلیون تن و در مدت مشابه سال گذشته ۸.۵ میلیون تن بوده است.

در حوزه تولید پتروشیمی نیز با توجه به تولید ۱۹.۳ میلیون تن در ۴ ماهه امسال با افزایش ۵.۲ درصدی مواجه بودیم. میزان تولید این محصول منتخب در مدت مشابه پارسال ۱۸.۴ میلیون تن بوده است.

در تولید آلومینیا و دوده نیز به ترتیب ۵.۱ و ۵ درصد رشد داشته‌ایم و میزان تولید الومینیا در ۴ ماهه امسال ۸۳.۳ هزارتن و میزان تولید دوده ۴۴.۴ هزارتن و میزان تولید این دو محصول در ۴ ماهه سال گذشته به ترتیب ۷۹.۳ هزارتن و ۴۲.۳ هزار تن بوده است.

در محصولات فولادی با تولید ۷.۵ میلیون تن در ۴ ماهه امسال و ۷.۱ میلیون تن در مدت مشابه پارسال افزایش تولید ۴.۶ درصدی داشته‌ایم.

در حوزه کاتد مس ۹۴.۶ هزارتن در ۴ ماهه امسال تولید داشتیم و میزان تولید در مدت مشابه پارسال ۹۱.۴ هزار تن بوده است و شاهد افزایش تولید ۳.۵ درصدی بوده‌ایم.

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها