|
کدخبر: 112754

۱۰ خبر مهم بورسی (۹۹/۰۵/۰۶)

اخبار مهم بورسی در این گزارش جمع‌آوری شده است.

اقتصاد ۱۰ خبر مهم بورسی (۹۹/۰۵/۰۶)

انتقادهایی درخصوص واگذاری سهام عدالت

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای اختصاص سهام عدالت به مشمولان جدید، گفت: ETFهای دولتی می‌تواند منبع مناسبی برای اختصاص سهام عدالت به مشمولان جدید باشد.

بورس قرمزپوش شد

در آغاز معاملات امروز (دوشنبه) بازار سرمایه، شاخص با ریزش ربرو شد.

سهام بورسی با بیشترین افزایش و کاهش قیمت (۹۹/۰۵/۰۶)

امروز (دوشنبه) بورس ریزش کرد و روند نزولی روز گذشته خود را ادامه داد و در این گزارش سهام بورسی با بیشترین افزایش و کاهش قیمت جمع‌آوری شده است.

هشدار یک نماینده مجلس درخصوص آینده بورس

نماینده مردم خلخال و کوثر و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم، گفت: سود ۲۰۰ درصدی بورس مشکوک بوده و مطابق با واقعیت‌های اقتصادی جامعه ایران نیست. ارزش برخی شرکت‌ها در بورس با ارزش آن شرکت در عرصه واقعی اقتصادی تفاوت زیادی دارد و ما در این زمینه تذکر لازم را به مسئولان اقتصادی کشور ارائه کرده‌ایم.

دلایل افت شاخص بورس چیست؟

یک کارشناس بازار سرمایه به نقش مثبت دولت در تعیین مسیر معاملات بازار سهام اشاره کرد و گفت: نقش دولت در روند صعودی چند ماه آینده بازار می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد اما با همه این تفاسیر سرمایه‌گذاران در وضعیت فعلی با احتیاط بیشتری نسبت به قبل در حال سرمایه‌گذاری در این بازار هستند.

جزییات عرضه اولیه‌های این هفته بورس

زمان قطعی یازدهمین و دوازدهمین عرضه اولیه سال مشخص و مقرر شد ۶ و ۱۲ درصد از سهام توسعه مسیر برق گیلان و زر ماکارون چهارشنبه هفته جاری در فرابورس و بورس واگذار شود.

از کارت اعتباری سهام عدالت چه خبر؟

عضو شورای‌عالی بورس درباره اعطای کارت اعتباری سهام عدالت، گفت: این موضوع در شورای‌عالی بورس مطرح شد و بانک مرکزی نیز در بخشنامه‌ای به بانک‌ها اجازه داده تا در قبال توثیق الکترونیکی سهام عدالت، به دارندگان این سهام، اعتبار بدهند.

بورس تحت تاثیر سیگنال چینی

فعالان بازار سرمایه نیز مانند گروه‌های اجتماعی رویکرد‌های متفاوتی به سند همکاری راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین دارند.

ایرانیان مقیم خارج می‌توانند در بورس سرمایه‌گذاری کنند؟

چراغ سبز به ورود ایرانیان خارج از کشور به بورس نشان داده شده اما به نظر می‌رسد زیرساخت‌های آن هنوز به‌صورت تمام و کمال فراهم نیست و این گروه از ایرانیان برای سرمایه‌گذاری با مشکلاتی روبه‌رو هستند. دسترسی نداشتن به پنل‌های معاملاتی کارگزاری‌ها با اینترنت بین‌المللی از جمله این مشکلات است. مشکلی که با دسترسی به vpn داخلی قابل رفع است اما ممکن است موجب کندی معاملات آنان شود.

هشدار به دارندگان سهام عدالت که شماره شبا ثبت نکردند

دارندگان سهام عدالت که هنوز برای ثبت شماره شبای بانکی خود به سامانه سهام عدالت و اخذ تاییدیه از طریق این سامانه اقدام نکرده‌اند حداکثر ظرف ۴۵ روز پس از تصویب این آیین نامه فرصت دارند با مراجعه به سامانه نسبت به ثبت شماره شبای بانکی خود و اخذ تاییدیه اقدام کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها