|
کدخبر: 112224 سجاد صفری

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان در گفت‌وگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

اقداماتی برای رفع موانع تولید

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان خوزستان، گفت: با توجه به برنامه و سیاست‌های ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت کشور درخصوص دستیابی به جهش تولید و با اقداماتی که در زمینه ایجاد زیرساخت‌های لازم صورت گرفته است، صنعت خوزستان در راستای تحقق جهش تولید گام برمی دارد.

اقتصاد اقداماتی برای رفع موانع تولید

با شیوع بیماری کرونا در کشور واحدهای تولیدی و صنعتی بسیاری با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند و برای اینکه بیشتر در جریان عملکرد واحدهای تولیدی و صنعتی استان خوزستان قرار بگیریم با مدیرعامل شهرک‌های صنعتی این استان به گفت‌وگو پرداخته‌ایم که مشروح آن به شرح ذیل است:

اخلاق محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار گسترش نیوز در پاسخ به این پرسش که با شیوع بیماری کرونا در کشور چه تعداد از واحدهای صنعتی و تولیدی استان خوزستان تحت تاثیر این ویروس قرار گرفتند؟ اظهارکرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور، واحد‌های تولیدی استان خوزستان، به غیر از واحدهایی که تولید ضروریات جامعه را برعهده داشتند با توجه به بخش نامه‌های ستاد ملی کرونا تعطیلی موقت و یا کاهش تولید داشتند.

وی افزود: ولی با بازگشایی‌های تدریجی مشاغل در اردیبهشت ماه واحدهای صنعتی، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صحنه تولید و اشتغال برگشتند. البته این واحدها با توجه به اینکه این ویروس کرونا در تمام ابعاد جامعه، مانند ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها در جاده‌ها و ترس و التهاب در بین کارگران و غیره اثر گذاشت و تاثیراتی در حجم تولید واحدهای تولیدی و تعداد اشتغال داشته است.

اخلاق-محمدیان

محمدیان تصریح کرد: هم اکنون واحدهای صنعتی استان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و می‌توان گفت که در کوتاه مدت این ویروس تاثیر چندانی بر فعالیت واحدها نداشته است.

۴۹۶ واحد تولیدی خوزستان راکد هستند

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان خوزستان در پاسخ به این پرسش که چه تعداد واحد تولیدی و چند نفر در استان خوزستان مشغول به کار هستند؟ گفت: هم اکنون تعداد ۱۱۵۰ واحد فعال و ۴۹۶ واحد غیرفعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان خوزستان مستقر هستند.

محمدیان اظهارکرد: در واحدهای فعال استان و با توجه به کارگیری کارگران دایم و کارگران فصلی، طبق جوازهای صادره توسط سازمان صمت، حدود ۲۵ هزار نفر مشغول به کار هستند.

۱۷ واحد صنعتی در زمینه تولید ماسک فعالیت دارند

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان خوزستان در پاسخ به این پرسش که چه تعداد واحد تولیدی در استان خوزستان در زمینه تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده فعالیت دارند؟ گفت: در زمینه تولید ماسک، البسه و مواد ضدعفونی‌کننده در مجموع ۱۷ واحد صنعتی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، مستقر هستند.

صادرات واحدهای تولیدی خوزستان به کشورهای همسایه

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان خوزستان در پاسخ به این پرسش که واحدهای صنعتی و تولیدی استان در زمینه صادرات محصولات تولیدی به خارج از کشور فعالیت دارند؟ گفت: طبق آمار پروانه‌های صادراتی در سه ماهه نخست سال ۹۹ حدود ۲۰ میلیون دلار تولیدات واحدهای صنعتی استان به خارج کشور صادر شده است.

محمدیان اظهارکرد: کشورهای عراق، هند و ترکیه، مقصد صادراتی واحدهای تولیدی و صنعتی استان خوزستان هستند.

فرابورس ابزاری برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان خوزستان در پاسخ به این پرسش که تامین نقدینگی از مشکلات عمده واحدهای صنعتی و تولیدی کشور است و آیا واحدهای تولیدی استان نیز با این مشکل روبه‌رو هستند؟ گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات عمده واحدهای تولیدی کشور، تامین نقدینگی برای سرمایه در گردش و توسعه محصول تولیدی است.

محمدیان اظهارکرد: موضوع نقدینگی نیز واحدهای تولیدی استان ما را هم در برمی گیرد و نقدینگی بایستی از طریق بازارهای مالی و پولی تامین شود.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکل کمبود منابع بانکی، تامین مالی واحدهای تولیدی از طرق بازار پولی، سخت و طاقت فرسا شده است لذا بازار سرمایه (فرابورس) بهترین فضا برای تامین مالی و نقدینگی واحدهای تولیدی است.

صنعت خوزستان در راستای جهش تولید گام برمی دارد

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان خوزستان در پاسخ به این پرسش که در سال جهش تولید هستیم آیا واحدهای تولیدی استان خوزستان می‌توانند در امسال به جهش تولید دست پیدا کنند؟ گفت: با توجه به برنامه‌ها و سیاست‌های ابلاغی وزارت صمت و وزارت کشور درخصوص جهش تولید، شرکت شهرک‌های صنعتی استان خوزستان با ایجاد زیرساخت‌های مناسب و تعریف بسته‌های حمایتی برای صنایع کوچک و برنامه‌ریزی برای احیای واحدهای راکد و در تملک بانک‌ها و تکمیل طرح‌های بالای ۶۰ درصد در راستای رسیدن به جهش تولید گام بر می‌دارد.

اقداماتی در راستای رفع موانع واحدهای تولیدی

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان خوزستان در پاسخ به این پرسش که برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان تاکنون چه اقداماتی صورت گرفته است، گفت: در جهت رفع مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در شرکت شهرک‌های استان، برنامه‌های مختلفی در حال انجام است.

محمدیان اظهارکرد: راه‌اندازی واحدهای راکد، عارضه یابی واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین و انجام پروژه‌های بهبود، توسعه خوشه‌های صنعتی، کمک به توسعه بازار واحدهای صنعتی از طریق برگزاری نمایشگاه‌ها و ایجاد کنسرسیوم‌های صادراتی، برگزاری رویدادهای کارآفرینی استارت آپی، برگزاری دوره‌های آموزش برای شاغلان حوزه صنعت و ایجاد زیرساخت‌های مناسب عمرانی در شهرک‌ها از جمله اقداماتی است که در راستای رفع موانع و مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان در حال انجام است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها